Fakty o káve o ktorých neviete, no mali by ste


1. Káva zvyšuje krvný tlak



Pár dúškov kávy vám môže dopomôcť v liečení hypotenzie. No ľudia trpiaci tachykardiou by ju nemali konzumovať.






2. Káva zmierňuje bolesti hlavy

Vďaka vysokému obsahu kofeínu je káva účinná v liečení migrény a vážnejších bolestí hlavy. Hoci nemá rovnaký účinok ako tabletka proti bolesti, môže poskytnúť dostatočnú pomoc.

3. Káva zlepšuje pamäť

Káva obsahuje množstvo neuromediátorov a stimulátorov zlepšujúce náladu ale aj pamäť. Káva je skvelá najmä pre ľudí s krátkodobou pamäťou.

4. Káva zefektívňuje stratu váhy

Konzumovaním aspoň dvoch šálok kávy si tak môžete dopomôcť k strate váhy. Ak sa hladina leptínu v tele zníži, telo začne uskladňovať tuk do budúcnosti, čo vedie k zvýšenej váhe. Káva naopak zvyšuje hladiny leptínu, čo vedie k strate váhy.
 
5. Káva zmierňuje depresie a stres

Káva dokáže pôsobiť ako antistresový liek stimulujúci tvorbu serotonínu a melanínu, hlavných komponentov na dobrú náladu. Ba čo viac, aróma z kávy zrelaxuje a upokojí myseľ, zatiaľ čo pitie kávy vás uspokojuje.

Káva má dopad na váš mozog, a to tým, že zmierňue depresie. Taktiež obsahuje kofeín, ktorý ovplyvňuje telo rovnakým spôsobom. Pozor, kofeín ktorý nájdete v iných produktoch ako je čokoláda, káva či sódové nápoje, neovplyvňujú nervový systém rovnakým spôsobom.




6. Káva zlepšuje výkon mozgu

Káva vám môže napomôcť v koncentrácii. Pridaním trochu cukru do kávy si môžete zvýšiť energetickú hladinu vášho tela.

Na to, aby ste sa vyhli možným vedľajším účinkom kávy na vaše telo, uistite sa, že ju pijete až po raňajkách.

7. Káva je bohatá na živiny


Šálka kávy obsahuje:

- niacín a horčík: 2% dennej doporučenej dávky (ďalej len DDD)
- draslík a mangán: 3% DDD
- Vitamín B5 (kyselina pantotenová): 6% DDD
- Vitamín B2 (riboflavín): 11% DDD

8. Káva zabraňuje vzniku demencii a alzheimerovej choroby

Alzheimerova choroba je častá neurodegeneratívna porucha a je hlavnou príčinou vzniku demencie. Najčastejšie ovplyvňuje ľudí starších než 65 rokov. Nanešťastie, nejestvuje na túto chorobu liek. Každopádne, je možné jej priebeh ovplyvniť, teda spomaliť ho, a to tým, že človek bude konzumovať určité potraviny a bude pravidelne cvičiť. Mnohé štúdie preukázali, že káva znižuje riziko vzniku Alzheimerovej choroby o 65%.