8 vedecky podložených spôsobov ako si ochrániť zrak


1. Hrajte video hry.

Možno je ťažké si to predstaviť, no všetko je to podložené výskumami ktoré vyšli na svetlo sveta len nedávno. Často nám ľudia hovorili, že pozeraním sa na obrazovku po dlhšiu dobu nám zničí zrak, čo je pravdivé. Avšak hranie video hier s prestávkami nám zlepší funkciu kontrastnej citlivosti, a s prestávkami sa nám sval nijako nedegraduje.




2. Jedzte mrkvy






Pamätáte ako vám mama neustále hovorila aby ste jedli mrkvu, pretože zlepšuje zrak? Možno ste si mysleli, že vám mrkva dodá zrak orla či nočné videnie. Bohužiaľ to tak nefunguje, no mrkva je naozaj skvelá pre naše oči nakoľko sú bohaté na beta-karotén a karotenoid. Nedostatky vitamínu A sú najčastejším dôvodom slepoty vo vyvíýajúcich sa štátoch sveta. Taktiež môžu viesť ku kataraktu, svalovej degenerácii a xeroftalmii.

3. Nasledujte pravidlo od očného lekára

Oční lekári zväčša doporučujú svojím pacientom s napätými očami aby nasledovali toto pravidlo.

 V skratke je to:

 každých 20 minút pozerania sa na monitor, pozerajte sa na 20 sekúnd 6 metrov od vás.

Takéto cvičenie zaručí, že svaly oka a očné tkanivá zostanú flexibilné a okysličené. Uistite sa, že vaše tvárové a očné svaly sa raz za čas zrelaxujú.

4. Začnite jesť zeleň

Tmavú a listovú zeleň. Menovite špenát, kel a iné kapustovité zeleniny. Tie sú jedny z najzdravších zelenín naša planéta poskytuje a zvyknú byť v mnohých zdravých a detoxikačných stravách.

Luteín, tiež kľúčovou živinou v mrkve, absorbuje modré svetlo ako súčasť procesu zachytávania energie zo slnečného svetla, teda fotosyntézy. Je skvelý pre zdravie našich očí a doporučujeme ho konzumovať spolu s tukom, ako napríklad s olivovým olejom, kešu mliekom či avokádom.

5. Začleňte do stravy potraviny s vysokým podielom arginínu






Je to živina obsiahnutá najmä bielom mäse, teda kurčati, morke a bravčovom mäse. Pre vegánov a vegetariánov môžete túto živinu nájsť v tekvicových semienkách, šošovici, cíceru a arašidoch.


6. Choďte von!

Svetlo sa tak dokáže prispôsobovať nielen rôznej intenzite svetla (a teda sa cvičí), no taktiež rôznej vzdialenosti objektov. Zaostrite svoj zrak na Tatry ktoré sú dvadsať kilometrov od vášho domu (ak je tomu tak) a potom zaostrite na svoj dom, pre oči je to skvelý cvik. Pravdaže môžete zaostriť aj na svoju dlaň. Takýmto spôsobom zlepšujete svaly vášho oka ktoré pracujú pri zaostrovaní..
  
7. Cvičte s vašimi očami



8. Pite vodu

Je dôležité byť hydratovaným. Pitím čistej vody zaručíte dostatočnú hydratáciu vašich očí, čo je veľmi dôležité. Z nedostatku vody môže vzniknúť syndróm suchého oka.