Potraviny ktorým by ste sa mali vyhýbať v prípade vysokého krvného tlaku

Kyslé uhorky

Neobsahujú takmer žiadne kalórie ani tuk a sú taktiež bohaté na vitamín K ktorý pomáha zrážaniu krvi po zraneniu, čo je skvelé. No sú plné sodíka a jedna stredne veľká kyslá uhorka obsahuje viac než 570 mg sodíka, čo je viac než 1/3 denného odporúčaného množstva ktoré by sme mali dodať nášmu telu. A teda pokiaľ máte vysoký krvný tlak, snažte sa vyhýbať práve kyslým uhorkám, alebo ich obmedzte na 1 a dosť.


Kyslá kapusta






Neuveriteľne zdravá zelenina ktorá poskytuje nášmu telu tak vitamín C ako aj vitamín K a to vo veľkom veľkom množstve. Taktiež poskytuje telu železo a veľké množstvo vlákniny, podporuje imunitný systém. To vás pravdaže neodradí od ‚nejedenia‘ tejto potraviny, no je dobré obmedziť jej konzumáciu alebo si vybrať značku kde má kyslá kapusta nižší obsah sodíka, nakoľko polovička pohára kapusty má viac než 460 mg sodíka, čo je 19% vášho odporučeného príjmu.

Slanina

Nielenže je chutná, no tak ako aj iné bravčové produkty obsahujú B-vitamíny (vitamín B1, B2, B3, B6, B12), vitamín D, minerály ako je napríklad zinok, železo a horčík, všetky sú dôležité pre správny chod nášho tela. No prečo sa mnoho ľudí boja jesť slaninu? Kvôli tomu že je bohatá na sodík. Tri plátky slaniny obsahujú okolo 270 miligramov sodíka a 4,5 gramov tuku, a teda lepšia alternatíva by asi bola vyskúšať morčaciu slaninu kvôli jej nižšej hladine sodíka. A pravdaže, nie je tak slaná a tučná ako bravčová!






Plnotučné mlieko

Ak si chcete zvýšiť svalovú hmotu, plnotučné mlieko je vašou najlepšou voľbou nakoľko poskytuje viac tuku než potrebujete, jeden pohár plnotučného mlieka obsahuje 8 gramov tuku. To znamená, ak máte vysoký krvný tlak, vyskúšajte piť 2% mlieko alebo lepšie, odstredené mlieko, nakoľko sú saturované tuky obsiahnuté v plnotučnom mlieku zlé pre vaše zdravie a môžu viesť k srdcovej chorobe.








foto : https://www.theguardian.com