Čo sa stane s vašim srdcom, mozgom a pásom ak zjete takéto množstvo banánov?


Vedeli ste že ak zjete 3 banány denne výrazne tak znížite riziko infarktu či mŕtvice? Podľa britských a talianskych vedcov, banán na raňajky, obed a večeru vám zníži riziko vzniku krvnej zrazeniny v mozgu o 21%!



Táto správa bola publikovaná v žurnály Journal of American College of Cardiology v roku 2011 a tvrdí, že mŕtvice v mnohých prípadoch môžu byť zabránené vysokou hladinou draslíka ktoré sú obsiahnuté v niektorých potravinách, vrátane banánov, rýb, špenátu a šošoviciach. 



Výskum preukázal že denný prínos draslíka v 1600 mg je schopný znížiť riziko vzniku mŕtvice. Priemerne veľký banán obsahuje okolo 500 mg draslíka a jeho konzumácia 3-krát do dňa dokáže znížiť krvný tlak a napomôcť v správnej funkčnosti mozgu a nervového systému.

Nielenže vysoký obsah draslíka znižuje riziko vzniku infarktu a mŕtvice, konzumácia 3 banánov denne (ekvivalent 1500 mg draslíka) má aj ďalšie výhody:

• znižuje depresiu


• reguluje krvný tlak

• lieči zápchu

• „lieči“ opicu

• zvyšuje kostnú hmotu

• pomáha v boji proti stresu

• pomáha v boji proti fajčeniu, pomáha vášmu telu spamätať sa z nedostatku nikotínu

• reguluje menštruáciu a upokojuje bolesť

• proti anémii (chudokrvnosť)

• pomáha získať štíhlejší pás