Koľko proteínov potrebujeme aby sme zabránili strate vlasov?


Okolo 90% vlasov sú v rastovej fáze zatiaľ čo 10% sú v stave kedy čakajú na ich ďalšie použitie.
 Po tomto stave takéto vlasy vypadnú a nové vyrastú.


 Denne človek stratí okolo 50 až 100 vlasov denne, čo je typické. Avšak milióny ľudí trpia nadmernou stratou vlasov čo môže byť kvôli chorobám, genetike alebo slabej výžive. 

Nedostatočnou konzumáciou živín/proteínov môže spôsobiť nadmerné vypadávanie vlasov.

Rast vlasov

Vlasy sú vytvárané z proteínov. Ak telo nedostáva dostatočné množstvo proteínov, delí ich vypnutím nepotrebných procesov, vrátane rastu vlasov. Strata vlasov je viditeľná po 2 či 3 mesiacov odkedy človek nedostáva dostatočné množstvo proteínov. Rast vlasov sa reštartuje po tom ako prísun proteínov bude dostatočný AJ na tvorbu vlasov.

Požiadavky tela na proteíny

Vedci tvrdia že odporúčaná dávka proteínov je podiel proteínov v kalóriách od 10 do 35%. To je okolo 46 až 56g proteínov pre dospelých, no potrebné množstvo denných kalórií pre dospelého jedinca je subjektívne.

Zdroje proteínov


Proteíny nájdete v takmer všetkých potravinách, vrátane mliečnych produktov, mäsa, hydine, rybách, vajciach, orieškoch, semienkach, fazuli, zrnách, sójových produktoch a taktiež sa vyskytujú, hoci v malých množstvách, v zelenine a ovocí. Jedzte čo najširšiu stravu, najmä ryby, vajcia a oriešky pre rýchly nástup a rýchle zreštartovanie tvorby vlasov.

Iné príčiny straty vlasov




Vysoká hladina vitamínu A, nízka hladina železa, podvýživa z dôvodu porúch, choroba štítnej žľazy, vysoká horúčka, infekcia, stres či strata váhy – to všetko môže spôsobiť stratu vašich vlasov. Veľmi často môže byť táto strata zastavená, opýtajte sa vášho lekára čo môže byť vo veci ak na sebe stále vidíte stratu vlasov či chcete sa dozvedieť prečo vám vlasy vypadávajú.