Tento nápoj ničí vaše kosti zvnútra a poškodzuje každý orgán na jeho ceste von



Mnoho ľudí na svete pije sódové nápoje každý deň, a nezamýšľa sa nad ich vedľajšími účinkami. Všetci vieme že sladké nápoje nie sú dobré pre naše zdravie, no predsa len ľudia v Amerike pijú 57 galónov (1 galon = 3,78 L ) takéhoto nápoja na osobu. Položím vám otázku – naozaj viete ako zlá je sóda pre váš život?

Sóda a osteoporóza

Sódové nápoje obsahujú fosforovú kyselinu a kofeín. V štúdii Framingham Osteoporosis Study v roku 2006 kde bolo skúmaných 2500 mužov a žien, bolo zistené že denné konzumovanie koly má dočinenia s výrazne nižším indexom masy kosti v stehnách u žien, ktoré majú väčší sklon k strate kostí než muži. 





Ďalšia štúdia zistila že tento jav je spôsobený veľkým množstvom fosforu ktorý zabraňuje absorpcii kalcia. Lekárski experti si tiež myslia že fosforová kyselina v kole ničí kalcium v kostiach. Taktiež tvrdia že pitím 330 mg kofeínu, alebo 4 šálky kávy denne, spôsobuje stratu kostnej masy. Je to kvôli kofeínu, ktorý dokáže zasahovať do absorpcii kalcia a vedie k strate kalcia cez moč.

Ak teda trpíte takýmto zdravotným stavom, a máte viac ako 50 rokov, alebo máte stav pri ktorom máte problém prijímať živiny, mali by ste sa vyhýbať sóde za každú cenu.




Tu je niekoľko dôležitých dôvodov prečo by ste mali prestať piť sódu
Nadbytočná váha

Podľa najnovšej štatistiky, 2 z 3 dospelých a 1 z 3 detí v USA sú obézny či majú nadváhu. Lekárski experti tvrdia že denná konzumácia sódy je jednou z hlavných príčin takéhoto zdravotného stavu.

Dr. Christopher Ochner, asistent profesor pediatrie a dorastovej medicíny na medicínskej škole Icahn v Mount Sinai hovorí, že ak je všetko vo vašej strave rovnaké a pijete 1 plechovku koly denne, vaše telo bude každým rokom o 6 kíl ťažšie. Všetko kvôli kalóriám v kole samotnej. Ďalšia zlá vec je že konzumácia sódy vedie k získaniu viscerálneho tuku, ktorý obaľuje orgány a zvyšuje riziko srdcovej choroby.

Poškodenie pečene

Tieto sódové nápoje majú vysoký obsah fruktózy ktorá dokáže poškodiť vašu pečeň ak ju konzumujete vo vysokých dávkach. Je to pravdepodobne jednou z najčastejších príčin vzniku choroby nealkoholických tukov pečene. Len 2 plechovky koly denne zvýši riziko tukovej pečene, zlyhaniu pečene, cirhózy pečene a srdcovej choroby.

Zubný kaz

Taktiež by ste mali vedieť že pitie sódových nápojov spôsobuje zubnú eróziu, poškodzuje zubnú sklovinu a zvyšuje výskyt kazov. Zlá vec je, že poškodzujúci efekt pitia koly trvá 20 minút po každom dúšku, čo znamená, že ak pijete kolu dlhšie, predlžujete tento efekt. Sóda sa môže dostať aj cez zubnú sklovinu do dentínu a dokonca spôsobiť koróziu pomocou kompozitných výplní. Sódové nápoje spôsobia väčšie poškodenie u detí, ktorých zuby nie sú ešte dostatočne vyvinuté a tvrdé.

Obličková choroba

Nedávna štúdia s viac ako 3000 účastníkmi, najmä ženy, preukázala že ženy ktoré pijú sódové nápoje mali 30% väčšie oslabenie obličiek než so ženami ktoré takéto nápoje nepili. Ďalšia štúdia vykonaná skupinou výskumníkov v Japonsku zistila, že konzumáciou viac než 2 sód denne spôsobí stratu proteínov cez moč, čo je častým znakom poškodenia obličky, obličkovej choroby, srdcovej choroby a zlyhaniu srdca.

Cukrovka

Taktiež by ste mali vedieť že ľudia konzumujúci sladké nápoje pravidelne (viac ako 2 plechovky denne), majú 26% väčšiu šancu získať cukrovku typu 2 v porovnaní s tými ktorí takéto nápoje nepijú. Dr. Christopher Ochner tvrdí, že konzumácia sódy dokáže spôsobiť nebezpečné zvýšenie hladiny cukru v krvi. Dr. Ochner taktiež tvrdí že takíto ľudia zasahujú do systému ktorý balansuje hladinu cukru v krvi.

Taktiež tvrdí že si môžu spôsobiť dysreguláciu a odpor na inzulín. Telo nie je schopné správne metabolizovať cukor čo koniec koncov vedie k cukrovke. A teda, ľudia ktorí pijú sódu a sladké nápoje denne majú 20% vyššie riziko získania infarktu.

To je dostatočný dôvod prečo by ste mali prestať piť takéto nápoje. Ak máte zvyk piť takéto nápoje a neviete ako sa ho zbaviť, mali by ste vymeniť sódové nápoje s omnoho zdravšími možnosťami: infúzia vody, čaju a čerstvej zeleninovej šťavy. Získate viac energie z týchto alternatív, a taktiež sa budete cítiť omnoho zdravší. Ďakujeme za prečítanie a nezabudnite zdieľať s vašimi priateľmi a rodinou.