Keď je táto zelenina uvarená, získa vyššiu výživovú hodnotu! Je odporúčaná pre ľudí ktorí trpia rakovinou!

Zohrievaním tejto super zdravej zeleniny, zvyšujete jej výživovú hodnotu o takmer 40%.

 Ak si teda chcete užiť jej zdravé prínosy na maximum, mali by stej u uvariť pred konzumáciou.


 Hovoríme o super zdravej zelenine – mrkva. 

V čerstvej mrkve jestvuje len 3% beta-karoténu, no po uvarení  dokáže mať až 40% beta-karoténu!

Oranžová farba mrkve indikuje že je bohatá na beta-karotén.

 Taktiež obsahuje vitamín K, C, E, B1, B2, B3, B6, listovú kyselinu, fosfor, mangán, draslík a molybdén. 
Taktiež je bohatá na antioxidanty – karotenoidy, antokyány a hydroxyškoricové  kyseliny. 

Metabolický predchodca vitamínu A – beta-karotén je nazvaný podľa mrkve (latinsky Carota, pretože obsahuje 40% odporúčanej dennej dávky. Beta-karotén zosilňuje imunitný systém, chráni pred infekciami a dokonca rakovinou.

Pravidelná konzumácia beta-karoténu znižuje riziko glaukómy a kataraktu, zlepšuje zrak, pomáha s krátkozrakosťou – najmä u malých detí.

 Beta-karotén je extrémne užitočný a prospešný v protirakovinovej strave, najmä pľúcnej, žalúdočnej, pažerákovej, tenkého čreva, krčku maternice a maternice, pretože takýto ľudia podľa najnovšej štúdii majú o tretinu beta-karoténu menej ako pri normálnych hodnotách.

 Správna dávka beta-karoténu dokáže znížiť šancu získania rakoviny pľúc a dýchavičnosti u ľudí ktorí veľa fajčia.

 


Výhody mrkvy

        Znižuje riziko mŕtvice o 40%

        Chráni zrak

        Stimuluje funkciu pečene a trávenie

        Chráni pred rakovinou

        Pomáha pri hnačke

        Čistí celé telo

        Zlepšuje zdravie srdca

        Čistí cievy

        Zosilňuje imunitný systém



Ako si môžete všimnúť, mrkvy sú bohaté na zdravé živiny a poskytujú mnoho výhod.

Ďakujeme za prečítanie a nezabudnite zdieľať s vašimi priateľmi a rodinou.