Jedzte toto počas raňajok každé ráno a uvidíte ako sa z vášho tela stratí tuk!



Ľahko môžeme hovoriť že raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa, najmä ak si chcete udržať vašu hmotnosť, či dokonca ju zmenšiť.


Nedávna štúdia - publikovaná v žurnáli „Annals of Nutrition & Metabolism“ – objavila, že najlepšia a najzdravšia voľba pre raňajky sú staromódne ovsené vločky. 

Táto štúdia bola testovaná na 36 mužoch a žien. Všetci participanti v tomto štúdiu konzumovalo 350 kalórií, no boli rozdelení do 3 skupín :

Prvá skupina konzumovala ovsené vločky. 

Druhá konzumovala kukuričné vločky.

 Tretia neraňajkovala nič, pila len vodu.


Lekárski experti merali ich stav sýtosti počas nasledujúcich
 3 hodín. 

Všetci participanti odovzdali krvné vzorky aby sa zistil či sú cukor v krvi a hladiny inzulínu normálne.

 Všetci účastníci jedli rovnaké jedlo počas obeda.

 A tak, lekárski experti potvrdili ich očakávania.

 Zistili, že skupina ľudí ktorá jedla ovsené vločky bola najmenej hladná počas rána a večera. 

Táto skupina konzumovala 31% menej kalórií počas ich obeda. Experti taktiež zistili, že ovsené vločky majú prospešné vplyvy na ľudí s nadmernou váhou, keďže jedli o 50% menej kalórií počas ich obeda.

Druhá skupina účastníkov 

 kde jedli kukuričné vločky sa cítili hladný 3 hodiny po raňajkách. 

Tretia skupina

  kde pili vodu, boli taktiež hladný 3 hodiny po raňajkách.

 Druhá skupina ľudí jedla rovnakú kvantitu kalórií ako prvá skupina a predsa len boli hladný 3 hodiny po tom.

 Je to kvôli tomu, že ovsené vločky zostávajú v žalúdku dlhšie, na rozdiel od kukuričných. Kukuričné vločky taktiež zvyšujú hladinu glukózy v krvi. To môže spôsobiť rýchly a nečakaný pád.

Existuje mnoho podobných výskumov ktoré potvrdili rovnakú hypotézu. Ovsené vločky sú jednou z najprospešnejších jedál, ak chcete stratiť váhu, 31-50% menej kalórií vám naozaj pomôžu a uvidíte rovnaké výsledky po čase.



Prečo ovos?

Ovos, dužina, vločky – všetky sú to super zdravé a chutné jedlá. Nemusíte jesť ovsené vločky len na raňajky. Môžete si ich pridať do každého jedla, do vášho obľúbeného šalátu či to vašej obľúbenej polievky. Alebo si urobte nejaký chutný a zdravý dezert s touto super zdravou ingredienciou.

Budete sa cítiť plný počas dlhšej doby

Vločky sú plné mnohých zdravých živín a obsahujú vysoký obsah vláknin, ktoré môžu zväčšiť objem zjedenej stravy vo vašom tráviacom systéme. A taktiež vláknina stimuluje správne trávenie. To je dôvod prečo by ste mali pridať ovsené vločky do vašej stravy, ak chcete stratiť váhu.

Znižuje cholesterol

Ako sme povedali, ovsené vločky obsahujú vysokú dávku vláknin a teda sú schopné pripojiť k sebe tuk čo vedie k redukcii zlého cholesterolu v krvi. To je dôvod prečo by ste mali konzumovať ovsené vločky – podporuje zdravé srdce, nezapchaté cievy a zmenší šancu na infarkt.

Znižuje krvný tlak

Vedeli ste, že ovsené vločky sú jedným z najlepších jedál na planéte na znormalizovanie vášho vysokého krvného tlaku? Ovos obsahuje vlákninu známu ako lignín. Mnoho štúdií potvrdzuje, že pravidelnou konzumáciou lignínu môžete znížiť krvný tlak o 35%.

Znižuje vznik rakoviny

Nedávna štúdia, publikovaná v British Medical Journal, ukázala že konzumáciou ovsu výrazne znížite vznik rakoviny prsníka, hrubého čreva, prostaty a rakoviny vaječníkov.


Ďakujem za prečítanie a ak sa vám tento článok páčil, prosím zdieľajte ho s vašimi priateľmi a rodinou.