7 dôvodov prečo milovníci kávy žijú dlhšie



Káva je jedným z návykov na ktoré ľudia 

prisahajú že sa ich 

zbavia, najmä počas 1. januára.




Existuje mnoho dôvodov prečo ľudia chcú skoncovať s kávou, napríklad, ... výdavky ktoré prichádzajú s pitím tohto nápoja,a škvrny ktoré po sebe zanecháva.


Milovníci kávy si teraz môžu vydýchnuť, keďže bolo potvrdené, že pocit potreby vynechať kávu je často zavádzajúce. Podľa výskumu, pitie kávy má obrovské prínosy.

   V skutočnosti 20 štúdií ukazujú že ľudia ktorí konzumujú kávu môžu žiť dlhšie než tí čo sa jej zbavia. Vysvitlo, že ľudia ktorí pijú kávu majú o 14% menšiu šancu predčasnej smrti spôsobenej akoukoľvek príčinou, na rozdiel od ľudí ktorí sa jej vzdali.



 Bezkofeinová káva neovplyvňuje znížený risk, a teda je zbytočné prejsť na bezkofeinovú kávu.

Ľudia ktorí radi šetria peniaze a zubnú sklovinu sa  pravdepodobne divia ako je to možné. Vyzerá to čudné a je to ťažké uveriť tomu, že jedna z vašich najväčších závislostí by mohla byť pre vás dobrá.
 Stále tu existuje 7 dôvodov prečo káva môže predĺžiť váš život.

Pitie kávy zabraňuje infarktu


American Heart Association  nedávno uverejnila  štúdiu ktorá zistila, že ľudia ktorí pijú kávu denne mali 20% menšiu šancu „zinkasovať“ infarkt v nasledujúcom desaťročí. Tieto nálezy boli prelomové, keďže tieto účinky sú väčšinou nachádzajúce sa v čajoch.

Pitie kávy zabraňuje srdcovým ochoreniam

 Káva obsahuje určitú dávku kofeínu ktorý je zdravý pre vaše srdce.
Keď je strávený v zdravých dávkach, kofeín je dobrý pre vaše zdravie. Zlepšuje metabolizmus a zrýchľuje ho. 

 Kofeín taktiež spúšťa centrálny nervový systém a uvoľňuje voľné mastné kyseliny z tukových tkanív.

Všetkého veľa škodí, vrátane kofeínu ktorý škodí ak ho užívate vo veľkých dávkach. Avšak naozajstný účinok kofeínu na ischemickú chorobu srdca je sporný. Každopádne vám neuškodí ak vypijete jednu či dve šálky kávy denne, keďže to môže byť dokonca zdravé a má to pozitívny dopad na vaše srdce.

Pitie kávy zabraňuje samovražde


V roku 2013, Harvardské univerzita publikovala štúdiu ktorá ukazuje prepojenie medzi konzumáciou kávy a zmenšenom riziku samovraždy.

V tejto štúdii bolo zistené že dospelí ľudia ktorí pili 2 až 4 šálky kávy denne mali 50% menšiu šancu na spáchanie samovraždy v porovnaní s tými čo pili menej kávy či žiadnu.

Táto štúdia taktiež ukázala, že tento fakt bol pravdivý len pre kofeinovú kávu. Ľudia ktorí pili bezkofeinovú kávu spadali do rovnakej kategórii ako ľudia ktorí nekonzumovali žiadnu kávu.

Toto indukuje že výsledky tejto štúdii opäť nadväzujú na kofeín. Ak je podávaný v zdravých dávkach, kofeín funguje ako mierny antidepresívum a pomáha mozgu produkovať viac serotonínu, dopamínu a noradrenalínu.


Pitie kávy zabraňuje neurologickým chorobám


Pitie kávy vám pomáha pri zabraňovaní vzniku niektorých neurologických chorôb ktoré často vznikajú v staršom veku.

Podľa niektorých štúdií, ľudia ktorí pijú kávu majú 65% menšiu šancu vzniku demencie či Alzheimerovej choroby. 

Ľudia ktorí pijú kávu majú taktiež 32-60% zmenšenú šancu na vznik Parkinsona.

Pitie kávy zabraňuje cukrovke typu 2

Káva pomáha ľuďom proti vzniku cukrovke typu 2.

Podľa 2004 štúdii, pitie kávy pred jedlami môže mať za následok vyššie hladiny glukózy v tele po vašom jedle.
Konzumovanie kávy taktiež vedie k vyšším hladinám odporu na inzulín a teda je to dobré pre prevenciu cukrovky.
Zamyslite sa ako nápomocné to je pokiaľ ide o vyrovnanie s efektom fajčenia cigariet - čo ľudia často robia - s touto vecou, hoci mnoho ľudí preferuje fajčiť e-cigarety.
Každopádne káva nie je aplikovateľná pri liečbe cukrovke typu 2. Bohužiaľ, káva má negatívne dopady na tých ktorí už trpia touto chorobou.


Pitie kávy vám pomáha spaľovať tuky


Ako sme už skôr spomenuli, kofeín má dopad na mnoho metabolických procesov. Taktiež ovplyvňuje rýchlosť vášho metabolizmu a môže ho zrýchliť o 3-11%.
 Keď je váš metabolizmus zrýchlený, je pre vaše telo ľahšie spáliť nadbytočný tuk. Niektoré výskumy indikujú, že to môže
pomôcť obezním ľuďom spáliť okolo 10% tuku zatiaľ čo 29% pre tých ktorí sú už štíhli.

Každopádne, ak konzumujete bielu mocha čokoládu s dvoma malinami a šľahačkou, asi nestratíte tuk. Cukor ktorý čokoláda obsahuje de facto zruší vplyv kofeínu.

Pitie kávy pomáha chrániť vašu pečeň.


Jeden z najdôležitejších orgánov je pečeň, no môže byť postihnutý niekoľkými bežnými chorobami. 

Tieto choroby môžu vyvrcholiť do cirhózy, choroba pri ktorej sa pečeň stáva neefektívnu pretože je zmenená na zjazvené tkanivo.
Konzumácia kávy chráni pečeň pred cirhózou. Ľudia ktorí konzumujú aspoň 4 šálky denne majú 80% menšiu šancu získania cirhózy na rozdiel od tých čo žiadnu kávu nepijú.To sú skvelé novinky pre milovníkov kávy. 

Vždy keď pijete kávu, zamyslite sa nad faktom že pijete nápoj nesmrteľnosti. 

Pravdaže, tento 15% nárast je dĺžky života platí len pre nefajčiarov. To znamená, že návyk ktorý by ste mali opustiť určite nie je pitie kávy.

Nezabudnite zdieľať tento článok s vašimi priateľmi a rodinou na facebooku, keďže môžete pomôcť niekomu v núdzi!