5 rýchlych všímavých metód pre tých ktorí nemôžu stáť v pokoji



.........Meditácia zvyčajne prichádza v spojení s časom.  Boli časy kedy som si myslel že cieľ bol vždy meditovať dlhšie, no keď som začal integrovať niekoľko prístupných metód, kde žiadna z nich netrvá dlhšie ako 5 minút, zistil som že je lepšie spraviť niečo ako nič. Zistil som, že cvičením kombinácií všímavých a jednoduchých meditácií každý týždeň som mal zvýšené ocenenie malých vecí, čo mi pomáha cítiť sa byť vďačným a mám pozitívnejšiu myseľ. Pridaním takejto meditácie do môjho dňa mi pomáha s pocitom pripravenosti sa postaviť z oči voči chaosu............



Uzemnite sa

Toto je jednoduchá meditácia ktorú môžete uskutočniť keď čakáte. V rade, v aute  alebo v zasadacej miestnosti. Zamerajte sa na pocit vašich chodidiel ktoré pevne tlačia na vaše topánky (alebo na stoličku ak sedíte) zatiaľ čo si predstavujete ako korene alebo kotvy vychádzajú z podrážok alebo z vašej stoličky, hlboko do zeme (ako strom). Sústreďte sa na pocit ukotvenia, sústredenia a na pocit stability.

Vnímajte vaše okolie

Začnite sa zaujímať o prítomnosť vnímaním vášho okolia. Všimnite si každý detail, začínajúc s tou  najzrejmejšou vecou: farby, tvary a zvuky. 
Postupne si začnite všímať tie menej viditeľné elementy: textúry, pachy a teplota okolo vás. Toto je skvelé precvičenie ako sa dostať z vašej hlavy do prítomnosti.





Nalaďte sa dovnútra

Začnite na vrchu vašej hlavy, skenujte sa až dole, cez váš krk, ruky, stehná, nohy a chodidlá. Všimnite si pocity ako šteklenie, stuhnutosť, ťažkosť alebo tesnosť. Kdekoľvek nájdete tieto body, upriamte vašu pozornosť priamo na tú časť tela a sústreďte sa na opačný pocit, ako keby ste mali upriamiť viac vyváženú energiu vnútri (napr. ľahkosť namiesto ťažkosti). Často sa táto napätosť vytratí cez našu zvýšenú pozornosť.

Aplikácia na meranie nálady

Ak sa cítite emočne preťažený tak ako robíte, možno budete chcieť si začať zapisovať vaše nálady. Používaním Mood Meter App môžete sledovať nálady a emócie využívaním škály ktorá je založená na energii (vysoká či nízka) a na pocite príjemnosti či nepríjemnosti. Ak je vaša nálada menej žiaduca, aplikácia vám začne ukazovať rôzne odporúčania, ako napríklad pozdvihujúci citát, stratégia alebo pripomienka o čase keď ste zaregistrovali pozitívnejšiu emóciu.
A tak, nezabudnite zapísať aj dobré veci!

Zoznam vďaky

Napíšte do zoznamu 3-5 vecí ktoré vám hneď napadnú, veci ktoré odrážajú vaše skúsenosti s dnešným dňom. Môže to byť napríklad fakt že neboli žiadne zápchy toto ráno alebo že ste odviezli deti do školy ešte skôr ako plánovane.

Vedomé stravovanie

Praktizujte túto metódu počas jedenia na podporu nie len zmyslu pokoja ale aj vášho trávenia. Dýchajte zhlboka zatiaľ čo sa sústreďujete na váš tanier a vnímate pachy a textúry. S kusom si položte vidličku na stôl a sústreďte sa na dôkladné žutie a tak povolíte aby boli chute absorbované vašim jazykom. Skúste si zavrieť oči v určitom momente, všímajúc si jedine pocity vo vašich ústach.

Začnite s jednou z týchto metód ktoré s vami rezonujú a vytvorte konzistentný denný zvyk.