10 znakov že máte príliš veľa estrogénu a návod ako ho okamžite odstrániť

Dominantnosť estrogénu je horúcou témou a zatiaľ čo väčšina ľudí sa učia čítať znaky a symptómy tohto stavu, mnoho ľudí sa čuduje čo spraviť v takomto prípade.

 Jednoduchý protokol nižšie v článku vám pomôže vyrovnať vaše hormóny, a môže byť využitý aj pre ženy a mužov na prevenciu.


Predtým ako sa k protokolu dostaneme, tu je rýchla rekapitulácia hlavných symptómov:

        Abnormálne menštruačné cykly
        Zlý premenštruačný syndróm (citlivý prsník/opuch, zmena nálad, bolesť hlavy)
        Nízke libido
        Nabratie váhy (najmä boky a brušné svaly)
        Únava
        „Zahmlenie“ mozgu
        Strata vlasov
        Nefunkčnosť štítnej žľazy
        Pomalý metabolizmus
        Problém so spaním

       Odstráňte xenoestrogény

Bohužiaľ, kvôli priemyselnému vývoju a inovácií v technológii sa do nášho tela začali dostávať rôzne škodlivé chemikálie. 

Jedna chemikália je zvaná ako xenoestrogén, ktorý môže napodobňovať estrogén v tele. Touto chemikáliou sme bombardovaní denne a teda nie je sa čomu čudovať že existujú ľudia trpiacimi estrogénovou dominanciou.

Tu je niekoľko hlavných činiteľov ktoré by ste mali odstrániť z vašej dennej rutiny:

        Plastové fľaše
        Plastové desiatové boxy
        Kozmetika, make-up a toaletné potreby (vyberajte si prírodné)
        Neorganické mliečné produkty
        Voda z vodovodu
        Konzervy s bisfenolom A
        Sušiace vreckovky
        Antikoncepcia
        Izolát sójových bielkovín




        Uistite sa o efektívnej eliminácii

Je to všetko dobré ak chcete odstrániť nadbytočný estrogén z vášho tela, ale čo ak ste chronicky upchaté? 

Takto sa estrogén nemá ako dostať z tela!

 Jednoducho sa opäť vstrebe do krvného obehu a bude cirkulovať telom, pokračujúc v spôsobovaní problémoch. To je dôvod prečo je tento krok dôležitý predtým ako začnete brať pečeňové a estrogénové detoxikačné doplnky.

Uistite sa že máte dennú stolicu. Ak nie, vyskúšajte tieto typy


        Pite 2-3 litre vody denne
        Naplňte polovičku vášho taniera so zeleninou pri každom jedle
        Jedzte probiotické jedlá ako kimchi, kyslú kapustu, miso, kefír, biely jogurt a tempeh
        Pridajte trocha vlákniny do vašej dennej  ovsenej kaše či parfaitu
        Užívanie doplnkov :citronan horečnatý alebo trifala (ajurvédska bylinka) na podporu stolice

Na podporu eliminácie cez všetky cesty v tele, uistite sa že robíte aj toto:


        Dýchajte zhlboka na podporu pľúc
        Choďte na masáž na podporu lýmf
        Poťte sa cez cvičenie alebo seďte v saune na elimináciu toxínov cez kožu
        Použite suché kefovanie na odstránenie mŕtvej kože


     Podporte zdravie pečene a detoxikáciu estrogénu

Správne fungujúca pečeň pomáha odstrániť nadmerné množstvo estrogénov z tela.

 Tu je postup ako sa to robí: 

počas fázy 

1 detoxikácie, pečeň mení škodlivé estrogény na slabšie a jemnejšie typy estrogénu. 

 fáza 2 

pečeň premieňa jemnú formu estrogénu na formu ktorá je schopná byť rozpustená vo vode a teda môže byť vylúčená močom a stolicou.

Jednoznačne je dôležité podporovať tieto 2 fázy. No tu sú 2 situácie kedy by to nebolo možné

        Ak pečeň nezískava živiny na vykonanie tých 2 fáz
        Ak iné chemikálie kazia funkčnosť pečene – alkohol, drogy, nezdravé jedlo (pečeň je ľahko zaťažiteľná!)

Tu sú spôsoby ako podporiť funkciu pečene

        Jedzte reálnu, celistvú stravu
        Pite dostatočné množstvo čistej filtrovanej vody
        Vyhýbajte sa prejedaniu
        Vyhýbajte sa nadmernému pitiu alkoholu
        Jedzte dostatočné množstvo jedál ktoré podporujú zdravie pečene
         repa, púpavové listy, tmavé listové zeleniny, artičok, cibuľa, cesnak, pór, šalotka, vajcia, kapustové zeleniny (brokolica, ružičkový kel, kapusta, kel a pod.)

       Doplňujte telo s rastlinami ktoré podporujú zdravie pečene


         Pestrec mariánsky, koreň púpavy, dráč, koreň mahónie, horec, rozmarín, sladké drievko, zázvor, divoký yam, červená ďatelina, lopúch

        Doplňujte telo so živinami podporujúcimi detoxikáciu

         B-vitamíny (najmä B6, B12 a listová zelenina)


         A hormón ktorý obsahuje nasledovné: kalcium – D – glukarát, indol – 3 - karbinol , DIM, Sulforafan