Ako kontrolovať hnev



Hnev je krátke šialenstvo.“

Hnev je normálna a zdravá emócia ktorá nie vždy je negatívna, nakoľko vám pomáha zistiť či ste boli zranení alebo ak sa situácia musí zmeniť. No ak máte problém kontrolovať váš hnev, môže si to  vyžiadať daň tak v profesionálnom ako aj v osobnom živote.

Udržiavanie hnevu môže byť ťažké, no využitím nasledujúcich jednoduchých tipov a malých zmien vo vašom živote si dostatočne pomôžete.





1. Začnite využívať meditáciu všímavosti

V časoch hnevu môžete začať praktizovať meditáciu všímavosti, stará technika meditácie ktorá upokojí vašu myseľ a telo. Sadnite si a sústreďte sa na vaše dýchanie tak, aby sa myseľ dostala do prítomnosti. To znamená, že myseľ nesmie rozmýšľať tak nad minulosťou ako aj nad budúcnosťou.

2. Praktizujte hlboké dýchanie

Dlhé a kontrolované dýchanie spomaľuje tep, stabilizuje váš krvný tlak a zrelaxuje vaše telo. Takáto relaxačná technika zaberie len pár minút a nepotrebujete na ňu žiadne špeciálne vybavenia. Môžete ju vykonať kedykoľvek ak ste v strese či ste nahnevaní. Dlhé dýchania vás upokoja a pomôžu vám myslieť jasnejšie.

1. Ľahnite si a urobte si pohodlie. Uvoľnite akékoľvek tesné oblečenie.
2. Položte si dlaň na vaše brucho.
3. Pomaly vdychujte cez nos a snažte sa udržať brucho v pokoji počas vdychovania.
4. Udržte v sebe vzduch na pár sekúnd.
5. Pomaly vydychujte cez ústa.
6. Proces zopakujte dokým ste sa neupokojili.






3. Skúste progresívny relax svalov

Je to skvelá technika na kontrolu hnevu kde sa sústredite na napínanie a zrelaxovanie určitej svalovej partii. Takýmto spôsobom sa odvedie pozornosť mozgu z hnevu na svaly. Znižuje napätie a stavy úzkosti, pomáha so spánkom.

1. Sadnite si niekde kde je ticho a urobte si pohodlie.
2. Sústreďte sa na určitú svalovú skupinu.
3. Počas toho ako pomaly a hlboko vdychujete, napnite danú svalovú partiu tak ako len môžete.
4. Udržte toto napätie na 5 sekúnd.
5. Vydýchnite a rýchlo uvoľnite napnuté svaly.
6. Zrelaxujte na 15 sekúnd.
7. Teraz to isté spravte s inou svalovou partiou.
8. Pokračujte do úplného upokojenia.