15 potravín ktoré by ste mali a nemali jesť na lačný žalúdok


 Vajcia

Vajcia sú skvelou voľbou na raňajky nakoľko sú bohaté na proteíny a živiny ktoré zlepšujú metabolizmus a ponúkajú vysoké energetické hladiny. Vajcia taktiež znižujú denný príjem kalórií.
 
Melón

Melóny sú plné vody a lykopénu, ten podporuje zdravie nášho srdca ale aj očí. Môžete ho nájsť aj v paradajkách.



 Ovsené vločky





Ovsené vločky sú skvelým vstupom do dňa, zabraňuje vzniku poškodenia či podráždenia žalúdku kvôli hydrofluorickej kyseline. Toto jedlo je taktiež bohaté na rozpustné vlákniny ktoré nielenže redukujú úrovne cholesterolu, no taktiež podporujú metabolizmus.

 Čučoriedky

Čučoriedky sú bohaté na živiny a regulujú krvný tlak, zlepšujú metabolizmus, zlepšujú pamäť, koncentráciu a schopnosť sústrediť sa.

Kukuričná kaša

Kukuričná kaša je skvelá voľba na štart dňa. Nielenže vás
detoxikuje, no taktiež eliminuje ťažké kovy a toxíny z vášho tela a zlepší vašu črevnú mikroflóru. Poskytuje taktiež množstvo minerálov a zlepšuje energetické hodnoty.

Med

Ak začínate váš deň s medom, zvýšite si energiu, zlepšujete si vašu náladu (pretože podporuje produkciu serotonínu) a prebudíte organizmus. Taktiež vám pomôže sústrediť sa a budete produktivnejší.


 Pohánka





Pohánka je bohatá na minerály a vitamíny, hlavne železo. Podporuje metabolizmus a je bohatá na proteíny, a tak vám poskytne dosť energie.


Oriešky

Konzumácia orieškov na raňajky reguluje pH úrovne vášho žalúdku a zlepšuje to celkové trávenie.


Týmto potravinám by ste sa mali 

vyhýbať , keď ste hladný ! ! !



 Citrusové ovocia

Citrusové ovocia ako je citrón a grepfrujt sú bohaté na vitamín C, no nie sú to práve najlepšou voľbou na raňajky, nakoľko ich kyslosť vám môže spôsobiť pálenie záhy a zvýšite si riziko vzniku žalúdkových vredov a gastritídy.

 Štipľavé jedlá

Vo všeobecnosti sú takéto jedlá pomerne zdravé, no ak ich konzumujete ráno, môžu vám podráždiť úplne celý tráviaci systém, poškodia žalúdočnú sliznicu a zapríčinia pálenie záhy.

 Banán

Ak zjete banán na úplne lačný žalúdok ako náhradu za raňajky, zvýšite si tak hladinu magnézia vo vašej krvi a to
spôsobí srdcové problémy. Banány nie sú teda tým najlepším samostatným jedlom (náhradou) na raňajky, doporučujeme vám zjesť taký banán s orieškami, čučoriedkami alebo medom.

Sódové a nasýtené nápoje

Sú to najhoršie voľby aké môžete ráno spraviť, sú bohaté na cukor ktorý vás najprv postaví na nohy, no následne rýchlo aj zrazí. Taktiež spomalia váš metabolizmus a spôsobia nafukovanie.

 Zelené zeleniny

„Zelené“ zelen(iny) sú bohaté na aminokyseliny, tie spôsobujú pálenie záhy a nadúvanie, no len ak ich jete na lačno, ráno. Môžu vám podráždiť žalúdok a spôsobiť bolesť brucha.

Paradajky

Paradajky obsahujú tanín, kyselina ktorá dráždi žalúdok a je schopná vytvoriť žalúdočné vredy a pálenie záhy, uistite sa že ich idete jesť až na/po obede.

 Hruška

Hrušky sú bohaté na hrubú vlákninu, tá vám môže spôsobiť bolesť brucha a poškodenie sliznice.