Zoznam dôležitých potravín ktoré regenerujú vaše telo!



Naša pokožka je vo všeobecnosti zregenerovaná za 28 dní, regenerácia kostí trvá cirka 10 rokov.


 Červené krvinky v našom tele majú životnosť okolo štyroch mesiacov, bunky v hrubom čreve sú omladzované každý tretí či štvrtý deň a čo sa týka buniek v našom mozgu, tie nie sú schopné regenerovať sa – to čo dostaneme pri narodení, to máme (a tak by sa aj mali udržiavať… áno, hovoríme o tebe alkohol).





Zdravie znamená dobrá regenerácia orgánov, pretože staré bunky musia byť zamenené aby sme boli schopní dožívať sa dlhšie, a vo všeobecnosti pokračovať v živote. Potraviny sú veľmi dôležité pre regeneráciu nášho tela a je veľmi, veľmi, VEĽMI užitočné vedieť ktoré potraviny sú tie najužitočnejšie.

Obnova nervov

Existuje široké spektrum prírodných zlúčenín ktoré pomáhajú s regeneráciou nervov. Štúdia z roku 2010 preukázala, že kombinácia čučoriedok, zeleného čaju a karnozínu (nachádza sa v bravčovom, hovädzom a rybacom mäse) pomáha s regeneráciou nervov a kmeňových buniek u zvierat ktoré trpia neurodegeneratívnymi chorobami. 

Ďalšie užitočné látky sú kurkumín ktorý je obsiahnutý v kurkume, apigenín ktorý nájdeme v petržlene, artičokoch a zeleri, rezveratrol ktorý nájdeme v červenom víne, „červenom“ hrozne a v tmavej čokoláde. A taktiež látka teanín, obsiahnutá v zelenom čaji a káve.


Regenerácia pečene

Glycyrizin je látka ktorú môžete nájsť v koreni sladkého drievka. Je to látka ktorá podľa jednej štúdie sa preukázala ako skvelý stimulus na regeneráciu u zvierat u ktorých bola časť pečene chirurgicky odstránená. Iné látky ktoré pomáhaj regenerovať pečeň je karvakrol (obsiahnutý v oleji oregána), kurkumín (kurkuma), ženšen, vitamín E (tofu, špenát, mandle, slnečnicové semienka, avokádo, ryby, olivový olej, garnát, brokolica a tekvice).





Regenerácia beta buniek

Beta bunky sa nachádzajú v pankrease a produkujú inzulín. Zistilo sa, že diabetikom pomáhajú nasledujúce látky: čierna rasca, vitamín D (ryby, kaviár, vajcia, syr), kurkumín (koreň kurkumy), arginín (červené mäso, sója, vajcia, morské plody, sezam), avokádo, horký melón, mangold, stévia, sulforafan (brokolica, kel, ružičkový kel, kapusta, karfiol).

Hormonálna regenerácia

Vitamín C sa preukázal ako skvelý doplnok na hormonálnu regeneráciu. Tento vitamín má schopnosť obnoviť funkčnosť estradiolu, progesterónu a testosterónu.

Srdcová regenerácia


Len donedávna si ľudia mysleli, že tkanivo svalov nie je schopné regenerácie. Dnes už vieme, že látka ako napríklad rezveratrol je schopná takéhoto niečoho. V tomto prípade napomáha taktiež sibírsky ženšen a N-acetyl-cysteín (ovsené vločky, bravčové a kuracie mäso, pšeničné klíčky, syr).

Regenerácia chrupaviek a kĺbov chrbtice


Tu pomáha kurkumín a rezveratrol, a existuje mnoho iných látok ktoré nájdete v rybacom oleji a iných potravín bohatých na vitamín E.