Tipy na zosilnenie a udržiavanie kolien

Kolená sú dôležitou časťou nášho tela.

Sú zodpovedné za podporu celej našej váhy, za flexibilitu a stabilitu nôh a umožňujú nám chodiť, skákať, otáčať sa a čupieť. 


Je extrémne dôležité udržiavať ich v dobrom stave pokiaľ nechceme zažívať vážne problémy.





Ako starneme, naše kolená sa stávajú slabšími a sú to práve starí ľudia ktorí najčastejšie trpia kvôli problémom s kolenami, no to neznamená že len postarší ľudia môžu takéto problémy získať!

Ako udržať kolená v zdraví a prípadne ich zosilniť

Protizápalové potraviny

Zápal môže byť dôvodom bolesti a slabosti v kolenách. Je veľmi dôležité zahrnúť potraviny s protizápalovými účinkami ako je napr. kurkuma, vlašský orech, zázvor, špenát, avokádo, čučoriedky, sladké zemiaky, olivový olej, losos a čerešne. Pozor na potraviny ktoré sú tzv. zápalové, ako je napr. biela ryža, produkty z bielej múky, potraviny obsahujúce vysoké množstvo saturovaných tukov, sladké potraviny a sódove nápoje.

Plávanie






Plávanie je veľmi efektívne v zmierňovaní bolestí v kolenách a artritídy, pretože je to cvik na celé naše telo. Zmierni stuhnutosť v kolenách, zosilní kosti a svaly v kolenných kĺboch. Je potrebné plávať aspoň polhodinu denne. Kraul, motýlik a znak sú najefektívnejšie techniky v plávaní. Pozor na techniku zvanú prsia, táto technika zapája aj kolená, čo nechcete.

Cvičenia

Cvičenia zosilňujú kolenné kosti a zarovnávajú kĺby. Svaly vôkol kolena sa zosilnia čo teda zlepší ich stav. Výpady, hamstringové streče s kontrakciou stehna, drepy s fit loptou sú jednými z najvýhodnejšími cvikmi. Je veľmi dôležité vykonávať tieto cviky aspoň 30 minút do dňa, štyri až päťkrát do týždňa.

Epsom soľ

Vitamín C

Vitamín D

Kalcium

Masáž

Rybací olej

Zdravá váha

-          Snažte sa nefajčiť a nepiť alkohol

-          Žiadne opätky

-          Neseďte/nestojte dlho v rovnakej polohe po dlhý čas

-          Naučte sa Jógu

-          Obmedzte prísun soli – zapríčiňuje stratu kalcia

-          Chodenie a bicyklovanie veľmi zosiluje kolená









zdroj : http://www.domacamedicina.sk/