Čo sa stane ak na 1 deň prestanete jesť chlieb


Väčšina z nás si nevie predstaviť jedlo bez chleba, no keď uvidíte jeho účinok na vaše



celkové zdravie, začnete si uvedomovať že to nie je až tak nemožné predstaviť si





bez chlebové jedlo.


1. Strata váhy

Chlieb je jednou z prvých potravín ktoré by ľudia ktorí chcú stratiť váhu mali vyradiť zo svojho jedálnička. Je to najmä kvôli skutočnosti že chlieb obsahuje spracované sacharidy ktoré spôsobujú že naše telo začne akumulovať vodu. Je odhadované že každý gram skonzumovaných sacharidov naviaže na seba 3 až 4 gramov vody. Zároveň môžete mať pocit nafúknutia.




2. Zlepšenie energie

Pšenica obsahuje lepok

 – niečo čo nikto nevie správne stráviť.

 Zlúčeniny ktoré sa skladajú z gliadínu, glutenínu a lepku sú imunogénne anti-živiny ktoré útočia na vaše telo počas toho ako jete. Môžete sa kvôli tomu cítiť unavene, slabo, nevoľno a to aj napriek tomu že ste mali vyrovnanú stravu.


3. Zlepšenie trávenia
Pšenica môže byť prítomná v mnohých produktov no je extrémne ťažké stráviť ju. V skutočnosti, mnoho ľudí ignoruje skutočnosť, že za ich každodennými tráviacimi problémami je práve lepok v ich jedlách. Nestráviteľnosť sa môže prejaviť lepkovou citlivosťou na pšenicu.




4. Kontrolovaný apetít

Rafinované sacharidy obsahujúce škrob sú prítomné v bielom chlebe a tie sa rýchlo premenia na lepok. Zvyšuje to hladinu cukru krvi. Konzumáciou chlebu zvyšujete šancu hladu po jedlách a chuť po fast foodových jedlách. Taktiež, kvôli nedostatku výživovej hodnote a vláknine vás fyzicky nenasýti a teda budete chcieť ďalšie jedlá. 


Prestaňte jesť chlieb na týždeň, pokiaľ sú výsledky
pozitívne, skúste aj mesiac.




zdroj : http://www.domacamedicina.sk/