Potravín ktoré vám prečistia tepny a zabránia infarktu




Existujú lieky, džúsy či iné potraviny ktoré vám môžu vyčistiť vaše telo od toxínov, a naštartujú vaše telo na správny smer. 

No príroda nám poskytuje množstvo potravín ktoré majú rovnaký účinok. 



1. Avokádo

Namiesto majonézy na vašom burgry či sendviči radšej použite avokádo. Štúdiá preukázali, že denná konzumácia tohto zázračného ovocia zlepší krvný cholesterol (zníži LDL – zlý cholesterol, a zvýši HDL – dobrý cholesterol ktorý pomáha udržiavať tepny čisté a bezproblémové).




2. Špargľa


Špargľa je prírodnou potravinou ktorá čistí tepny. Pomáha znížiť krvný tlak a zabraňuje vzniku krvným zrazeninám ktoré spôsobujú kardiovaskulárne ochorenia. Táto zelenina je plná vláknin a minerálov, no taktiež obsahuje dlhý zoznam vitamínov a to napríklad K, B1, B2, C a E.







3. Granátové jablko
Toto ovocie obsahuje fytochemikálie ktoré sa chovajú ako antioxidanty. Chránia steny tepien voči akémukoľvek poškodeniu. Šťava z granátového jablka stimuluje tvorbu oxidu dusnatého ktorý pomáha krvnému obehu a udržuje tepny otvorené.




4. Brokolica
Nezáleží na tom či ju máte radi alebo nie, nezmení to vôbec nič na skutočnosti že brokolica je bohatá na vitamín K ktorý zabraňuje kalciu aby poškodzoval tepny. Taktiež je plná vláknin ktoré pomáhajú znížiť krvný tlak a regulujú hladinu cholesterolu.



5. Kurkuma


Toto korenie má silné protizápalové účinky. Je skvelý voči zápalom čo je aj hlavnou príčinou vzniku artériosklerózy – stvrdnutie tepien. Pridajte kurkumu do vašej stravy a zabránite poškodeniu stien tepien a teda aj vzniku krvných zrazenín.




6. Tomel japonský



Japonské ovocie plné antioxidantov a polyfenolov ktoré

znižujú LDL (zlý cholesterol) a triglyceridy. Taktiež sú skvelým zdrojom vláknin ktoré pomáhajú regulovať krvný tlak a udržujú vaše tepny čisté.

















7. Spirulina

Riasa pomáhajúca znížiť hladinu lipidov, je bohatá na proteíny obsahujúce všetky aminokyseliny ktoré vaše telo vyžaduje na udržanie optimálneho zdravia. Pomáha tepnám zrelaxovať a stabilizovať krvný tlak zatiaľ čo vyrovnáva hladiny cholesterolu.


8. Škorica

Toto chutné korenie znižuje cholesterol a taktiež čistí nahromadený povlak. Zabraňuje ďalšiemu nahromadeniu tohto povlaku. Je plná antioxidantov ktoré zlepšujú kardiovaskulárne zdravie tým že chránia krv pred oxidáciou. Pridajte si trocha škorice do vašej kávy či nápoja alebo dokonca jedla (ako je napríklad krupicová kaša) a využite výhody ktoré škorica prináša!




9. Brusnice

Ďalšia potravina bohatá na antioxidanty, redukuje hladiny LDL a zvyšuje hladiny HDL.
Pravidelná konzumácia čistej brusnicovej šťavy pomôže znížiť celkové riziko vzniku srdcových chorôb o 40%!




10. Zelený čaj



Obsahuje vysokú hladinu katechínov ktoré znižujú absorpciu cholesterolu počas trávenia. Pite šálku či dve za deň a zlepšite si krvný obeh a tepny. Taktiež stimuluje metabolizmus, dokáže pomôcť so stratou váhy a podporuje kardiovaskulárne zdravie.







zdroj : http://www.domacamedicina.sk/