Jamie Oliver a jeho 14 potravín ktoré zaručujú dlhý život



Svetoznámy britský šéfkuchár Jamie Oliver navštívil takmer každý kút sveta aby zistil, ktoré potraviny sú pre nás najprospešnejšie a ktoré nám zaručia dlhý a zdravý život. Navštívil krajiny ako je Costa Rica, Japonsko či Grécko, a tak vytvoril zoznam štrnástich super potravín, v tomto zozname sú najmä jednoduché potraviny ktoré ľahko nájdete v miestnych potravinách či trhoch.


„Nehovoríme to o bobuliach Goji či ich šťave. Potrebujeme pripraviť jedlo z jednoduchých ingrediencií. Najlepšie jedlá ktoré som vyskúšal boli spravené práve z jednoduchých ingrediencií,“ povedal britský šéfkuchár.

Je taktiež odporúčané jesť menej alebo žiadne mäso, piť dostatočné množstvo vody a nezabúdať na raňajky ktoré sú predsalen tým hlavným jedlom ktorým naštartujete vaše telo, spalovňu živín:

„Keď som cestoval okolo sveta, stretol som ľudí ktorí mali dlhý a produktívny život. Každý jeden takýto človek mal bohaté a silné raňajky.“

Zoznam štrnástich super potravín:

1. Vajcia (zdroj proteínov, vitamínu D, vitamínu A, vitamínu B2 a B12, kyseliny listovej a jódu)

2. Kozí syr (kalcium, proteíny a vitamíny)

3. Ryby (omega-3 mastné kyseliny)

4. Batatasladké zemiaky (vitamín A, vitamín B5 a B6)

5. Zelenina a bylinky (magnézium a kyselina listová)

6. Tofu (osem esenciálnych aminokyselín, železo a kalcium)

7. Vlašké orechy (meď, kyselina listová, magnézium)

8. Čierna fazuľa (vláknina, železo, kyselina listová a magnézium)

9. Čerstvé ovocie (vitamíny, rôzne ovocie majú rôzne vitamíny; vláknina, draslík)

10. Riasy (železo a vitamín B12)

11. Divoká ryža (vláknina, magnézium a fosfor)

12. Cesnak (vitamín C, vitamín B6, mangán, selén a iné antioxidanty)

13. Krevety (magnézium, zinok, selén, vitamín B12)



14. Čili papričky (vitamíny A a C, antioxidanty)