Spôsoby ako prinavrátiť stratenú energiu!



1.   Vylúčte zdravotné problémy

Únava je častým symptómom u mnohých chorôb vrátane cukrovky, choroby srdca, artritídy, anémie, problémy so štítnou žľazou a podobne. Pokiaľ ste boli u lekára a ten vám nenašiel nič podobné, problém je vo vašej životospráve a liekoch. Lieky ovplyvňujúce krvný tlak, antihistaminiká, diuretiká a iné lieky spôsobujú únavu.

2. Začnite sa hýbať

Určite je to posledná vec nad ktorou uvažujete keď ste unavený. Avšak je vedecky potvrdené, že práve hýbanie a
fyzická aktivita zlepšuje úrovne energie, totižto fyzická aktivita nás naštartuje a nabudí organizmus a teda psychická či dokonca aj fyzická únava je potlačená fyzickou aktivitou. Je rozdiel byť unavený z nič nerobenia a unavený z nadmernej fyzickej aktivity.

3. Začnite cvičiť

Každé cvičenie je skvelé, no joga je skvelá aj v efektívnom zlepšovaní energetických hodnôt. Po 6 týždňoch cvičení jogy účastníci výskumu zaznamenali zlepšenie v energii, sebadôvere a čistote mysle. Nikdy nie je neskoro, existujú 65 či 85 roční Európania ktorí jogu praktizujú aj v takomto vysokom veku a tak si zlepšujú zdravotný stav ako aj psychický stav.

4. Pite dostatočné množstvo vody

Dehydratácia nás ničí a to doslova, obmedzuje nás taktiež vo
fyzickej aktivite. Dehydratácia taktiež znižuje koncentráciu a ostražitosť. Pokiaľ je naše telo dehydratované, spôsobí bolesti hlavy, únavu a mnoho iného. Voda je potrebná pre spúšťanie mnohých dôležitých procesov nášho tela! Pokiaľ neviete či pijete dostatočné množstvo vody, najlepšie ako zistiť túto skutočnosť je zakalenie moču, pokiaľ je moč žltý, sme dehydrovaný. Pokiaľ je číry, všetko je v poriadku.


5. Choďte spať skôr


Nedostatok spánku zvyšuje riziko vzniku nehôd a spôsobuje dennú únavu. Pre deti je spánok potrebný tak ako aj pre dospelých, i keď sa potrebná dĺžka spánku líši. Pre dospelých, ktorí najčastejšie trpia dennou únavou, je odporúčané
množstvo spánku 8 hodín. Pokiaľ nedodržíme takéto množstvo či dokonca budeme spať oveľa dlhšie, bude to všetko vidieť na našom dennom výkone. Zdriemnutie je taktiež skvelé v boji proti dennej únave, no takéto zdriemnutie nesmie presahovať 10 minút.


6. Jedzte ryby



Omega-3 mastné kyseliny zlepšujú ostražitosť a teda aj energetické úrovne nášho tela. Ľudia ktorí jedli tabletky rybieho oleja počas 21 dní preukázali lepšiu ostražitosť a rýchlejšie mentálne reakcie.