Ako zistite že máte dobrý spánok? + 8 tipov ako ho zlepšiť!

V USA existuje 50 až 70 miliónov ľudí trpiacimi rôznymi problémami so spánkom. 

Nie sú to už len dospelí ľudia, ale už aj tínedžeri či dokonca deti.


 Okolo 58,5 miliónov liekov na spánok bolo predaných v roku 2012, čo predstavuje zvýšenie o 10% od roku 2007.

Nedostatok spánku je výrazný zdravotný problém ktorý má odozvy v energii, mentálnom zdraví, optimizme, radosti...

 Ak priberáte, aj to môže byť faktor spojený so spánkovými problémami.
: "georgia" , "times new roman" , serif; font-size: x-large;">
Máte dostatok spánku?

Najprv zodpovedajte na tieto otázky

- Cítite sa po spánku unavene než nabudený?

- Často sa zobúdzate s pocitom že by ste si mohli pospať  o pár hodín viac?

- Stáva sa že niekedy si musíte dať kofeín, cukor či iné stimulanty aby ste mohli prekonať deň na ktorý už nemáte energiu?

- Potrebujete kávu či iný kofeín aby ste sa zobudili a aby ste boli v strehu po celý deň?

- Potrebujete si zdriemnuť na dlhší čas počas dňa?

- Cítite sa nabudený keď by ste v skutočnosti mali isť spať?

- Potrebujete tabletky na spanie?

- Ležíte v posteli želajúc aby ste už konečne zaspali?

- Často sa zobúdzate počas noci?

Ak ste zodpovedali Áno aspoň na jednu otázku, to znamená že určite bude cesta ktorou si môžete zlepšiť váš spánok.  Ak ste zodpovedali áno na viac z otázok, spánok si môžete zmeniť radikálne.



Tipy ako si zlepšiť spánok

        Zmenšite izbovú teplotu

        20 stupňov je ideálne, najlepšie spime v teplej posteli a v chladnej miestnosti.

        Pozrite sa na matrac

        Uistite sa že nie je ako blato ale je pevný a pružný, a hlavne komfortný. Nemal by byť starší ako 10 rokov, inak bude výmena nevyhnutná.

        Okúpte sa v horúcej vode

        Takýto kúpeľ zvýši teplotu tela, čo znamená že po tom ako vyjdete z vani sa vaša teplota tela zmenší. Takéto zníženie napomáha dobrému spánku.

        Zbavte sa vašich vnemov

        Uistite sa že vaša izba je tichá a tmavá. Aj malé zvuky či svetielka vás môžu držať v noci ako otroka bez spánku. V horších prípadoch skúste štuple do uší či nejaké zariadenie pre ambientný zvuk prírody...

        Vytvorte si rituál pre spanie

        Takto ukážete mozgu že je čoskoro čas na spánok a on sa pripraví.

        Pozor na elektromagnetické polia

        Tieto polia dokážu prerušiť tvorbu melatonínu a serotonínu – hormóny pre dobrú náladu, spánok a proti zápalom. Tieto polia sú schopné ovplyvňovať toho viac. Plodnosť, sústredenosť a tak ďalej.

        Skúste doplnky

        Niektoré prírodné doplnky ako horčík či melatonín vám môžu pomôcť, diskutujte s lekárom v prípade pochybností


        Ak neviete zaspať či zostať v spánku, vstaňte.