6 najlepších potravín na srdce



V takomto rušnom svete zabúdame na chvíľku pokoja. Ak teda zabúdame na takéto veci, je aspoň dobré uvariť si nejaké to zdravé jedlo, najmä na naše neustále vyťažené srdce.

Udržte si vaše srdce v top stave s bližšie uvedenými potravinami!

Melón

Nízkokalorická potravina ktorá uspokojí vašu sladkú stránku. Podľa výskumov je práve táto potravina skvelým zdrojom na lykopén, ktorý bol preukázaný znížením výskytu srdcových
chorôb a rakoviny. Taktiež obsahuje citrulín ktorý pomáha v zlepšení stavu žíl a dokonca môže pomôcť ľuďom ktorí trpia erektilnou disfunkciou a cukrovkou. Je taktiež zdrojom horčíka, draslíka, vitamínu C a A.




Jogurt

                            Ak chcete sladké jedlo ktoré vám neupchá žily ani cievy, jogurt je skvelým výberom. Chráni pred ochorením ďasna – ochorenie ktoré môže zvýšiť výskyt srdcovej choroby. Taktiež
obsahuje silné antioxidanty, vitamíny, vlákninu a probiotiká, ktoré sú skvelé na trávenie a zlepšenie črevnej mikroflóry.








Paradajky

Majú vysoký podiel vitamínu C, ktorý je prospešný pre
zdravie srdca a tak ako melón, sú bohaté na lykopén.






Avokádo

Avokádo je ovocie plné mononenasýtených tukov a bohaté na draslík, minerál známy tým že kontroluje krvný tlak. Sú taktiež skvelým zdrojom
vitamínu C, vláknin a karotenoidov. Karotenoidy boli preukázané svojou schopnosťou znížiť šancu úmrtia na kardiovaskulárne choroby.




Bobule

Plné antioxidantov, sú to potraviny ktoré sú skvelým ľahkým jedlom na udržanie zdravého srdca. Obsahujú dobrý
cholesterol (HDL) a znižujú zlý cholesterol zatiaľ čo znižujú krvný tlak. Taktiež sú schopné podporovať rast kostí a podporujú zmenu tuku na energiu. Títo malí protirakovinoví bojovníci bojujú taktiež voči oxidácii tela a zápalom a mali by byť jedené denne.


Kapustovité listy


Takáto zelenina obsahuje množstvo vitamínu K, A a C. Taktiež obsahujú kyselinu listovú, mangán, kalcium, vlákninu a mnoho iného. Tieto živiny umožňujú normálne zrážanie krvi.