5 vecí čo sa stane s vašim telom po tom ako budete jesť 1 vajce denne



Vajcia majú mnoho výhod vďaka ktorým sú skvelou a zdravou potravinou plnou vitamínov a minerálov.

 Ak sa chcete vyhnúť rôznym chorobám či príhodám a ak chcete žiť zdravo, určite začnete jesť vajcia.

Vajcia sú neuveriteľne výživné



Jedno veľké vajce (50g) obsahuje:

• Vitamín A: 5% odporúčanej dennej dávky (ďalej len angl. označené RDA)

• Vitamín D: 10% RDA

• Vitamín B12: 10% RDA

• Vitamín B6: 5% RDA

• Selén: 28% RDA

• Fosfor: 9% RDA

• Vitamín B2: 15% RDA


Vajcia taktiež obsahujú množstvo vitamínu A, K, kalcia a zinku. Obsahuje 78 kalórií, 6 gramov proteínu a
3 gramy zdravých tukov. Vajce obsahuje mnoho mikroživín ktoré sú potrebné pre zdravie.

Vajcia sú skvelé pre zdravie vašich očí

Nielen mrkva, ale aj vajcia! Žĺtka obsahujú množstvo antioxidantov s názvom luteíny. Sú skvelé v tom že znižujú šancu vývinu makulárnej degenerácie a iných bežných očných chorôb.

Pomáhajú vám stratiť váhu

Hoci sa niektorí ľudia boja tukového obsahu vajca, nevedia o čo prichádzajú. Podľa štúdii publikovaných v žurnály American College of Nutrition, ľudia ktorí jedávali vajcia bohaté na proteíny na raňajky boli schopnejší kontrolovať sa s jedlom a s ich apetítom počas toho ako sa snažili zhodiť váhu. Je to všetko z dôsledku toho, že vajce vás urobí sýtym a nebudete sa cítiť až tak hladný.

Vajcia pomáhajú svalom a kostiam

Prečo jesť syntetické doplnky keď vajcia obsahujú to čo potrebujete? Vajcia sú, jedným z mála potravín, veľmi bohaté na vitamín D ktorý v spojení s kalciom podporuje silné kosti a môže zabrániť začiatku osteoporózy.

Vajcia zlepšujú stav a zdravie mozgu

Vďaka cholínu, esenciálnej živine, vajcia sú schopné zlepšiť aktivitu vášho mozgu. Tieto živiny vám zlepšia poznávacie funkcie, vrátane verbálnej pamäte a zraku. Jedno vajce zásobuje vaše telo 35% RDA (odporúčaná denná dávka) cholínu.



Vajcia sú schopné zabrániť srdcovým chorobám a rakovine prsníka



Množstvo štúdií preukázalo že cholín nemusí byť dobrý len pre mozog ale aj pre srdce a môže hrať aj významnú rolu v zabraňovaní rakovine prsníka. Tieto výsledky boli publikované v 2009 edícii novín s názvom Nutrition Reviews.



zdroj : domaca medicina.sk