16 príznakov toho že vaša pečeň nefunguje správne a že sa toxíny akumulujú vo vašich tukových tkanivách

Pečeň je prvou obranou voči toxínom ktorá funguje ako filter zabraňujúci toxínom z jedla dostať sa do krvného obehu.


 Ak sa toxíny nevyčistia, vytvoria toxické prostredie ktoré je skvelé pre zrod karcinogénnych buniek. To znamená, že ak je pečeň nedostatočne funkčná, spôsobí to nahromadenie toxínov v našom krvnom obehu odkiaľ sa dostanú do tukových tkanív až dokým sa vaša pečeň nezregeneruje. 

Pečeň taktiež pomáha s tráviacimi procesmi a ukladá živiny, vitamíny a minerály pre organizmus.

Príznaky naznačujúce poškodenie pečene

        chronická únava
        letargia
        stavy úzkosti a depresie
        nesprávne trávenie
        bolesti hlavy
        chronická bolesť kĺbov a svalov
        akné a iné kožné choroby
        plynatosť, bolesť spodného brucha, hnačka, zápcha
        hormonálna nerovnováha
        nadváha

Ľudia ktorí majú problém so stratou váhy napriek pravidelným cvičeniam a zdravým jedlom môžu mať problém s pečeňou.

Ako napraviť stav pečene?


Jedzte zdravú stravu a zmeňte váš životný štýl, najmä také zvyky ktoré súvisia s pečeňou.

Ako na to?

Pite dostatočne veľa vody. Vyhýbajte sa spracovaným potravinám a snažte sa jesť organické potraviny ktoré neobsahujú sodík a iné chemické zlúčeniny.

Jedzte vyrovnanú stravu: celistvé potraviny, živočíšne a rastlinné proteíny, obilniny, kvasené potraviny, zdravé tuky, oriešky a semená.

Nepoužívajte nezdravé oleje ako sú
- repkový, kukuričný, sójový, olej z bavlníkových semien či slnečnicový olej.


Konzumujte zdravé tuky, nepoužívajte rafinovaný cukor, jedzte dostatok vláknin – artičoky, avokáda, brokolicu, celistvé jedlá...

Zredukujte príjem fruktózy na 20 gramov denne. Snažte sa jesť viac zelenú listovú zeleninu, obsahuje množstvo horčíka, vitamínu C a B a taktiež kyselinu listovú.

Nepite alkohol, snažte sa ho vysadiť. 

Jedzte potraviny ktoré sú bohaté na živočíšne a rastlinné aminokyseliny: kurčatá, vajcia, surový špenát, petržlen, kapusta, repa...

Konzumujte jedlá obsahujúce síru: 

- vajcia, brokolica, ružičkový kel, cesnak, cibuľa, špargľa a kel.


Taktiež jedzte artičoky – antioxidanty a vlákniny

 kurkumu – antioxidanty a protizápalové účinky

pestrec mariánsky – lekárska bylinka obsahujúca množstvo antioxidantov
-  má protivírusové, protizápalové a antifibrogénne účinky ktoré chránia pečeň pred škodlivými účinkami alkoholu, vírusov a toxínov.