Spôsob ako rafinované sacharidy a cukor spôsobujú chronický zápal mozgu a alzheimer



„Moji rodičia sa stávajú staršími a chcem urobiť všetko pre to aby nedostali alzheimer. Obe moje staré mamy mali túto chorobu, a teraz sa bojím že ju dostanem aj ja.“ píše naša čitateľka. „Čo môžeme urobiť aby sme zabránili demencii?“

Pravda je tá, že demencia je veľký problém ktorý rastie každým dňom.



Štatistiky nevyzerajú dobre. 10% 65 ročných, 25% 75 ročných a 50% 85 ročných majú demenciu či alzheimerovú chorobu, kde u 85 ročných rastú tieto choroby najrýchlejšie. Výskumníci predpovedajú že Alzheimerovú chorobu bude mat 106 miliónov ľudí v roku 2050, dnes je to 7. najčastejšia príčina smrti.

Vedci nazývajú alzheimerovú chorobu ako Cukrovka typu 3. Prečo? Pretože nový výskum preukázal že rezistencia na inzulín – cukrovka (výsledok jedenia príliš veľa sacharidov a cukru a málo tuku) je jednou z hlavných faktorov ktorý spôsobuje postupnú degeneráciu mozgu čo spôsobuje stratu pamäte u viac ako polovici 80 ročných, čo koniec koncov vedie k alzheimerovej chorobe.

No nemyslite si že inzulín sa týka len starých ľudí. Demencia začína v mladosti a rastie s desaťročiami počas ktorých sa zhoršuje.

Teraz dobré/zlé novinky. Konzumácia cukru a sacharidov spôsobuje pre-demenciu a demenciu. Ich vysadením a ich nahradením za tuk môžete zabrániť a dokonca odstrániť pre-demenciu a skorú demenciu.

Nová štúdia preukázala že ľudia s cukrovkou majú 4x väčšiu šancu získať alzheimerovu chorobu. Ľudia s metabolickým syndrómom či začiatočným štádiom pred cukrovkou majú zvýšené riziko pre-demencie a miernych kognitívnych porúch.

Nemusíte mať žiadnu cukrovku typu 2 aby sa u vás vyvinula porucha mozgu či strata pamäte z vysokých hladín inzulínu a z odporu inzulínu.

Všetci sme počuli o mysľotelovom efekte. Existuje aj telomysľový efekt, ktorým môžete ovplyvniť zdravie vášho mozgu zdravou stravou. V skutočnosti váš mozog a telo nie sú dva rôzne systémy, no jeden elegantný.

Cukrovka vedie k zápalu mozgu, ak ste videli pitvu pacienta s alzheimerom, videli by ste mozog ktorý je zapálený.

9 krokov na odvrátenie straty pamäti

- Nastolte rovnováhu cukru v krvi, za pomoci celých jedál a strave chudobnej na glykémy.

žiadne rafinované cukry, sacharidy, alkohol, kofeín, spracované jedlá, mliečne produkty

jedzte avokáda, vlašské orechy a kešu orechy, hydinu a vajcia, olivový a kokosový olej

- Jedzte zdravé tuky, ovplyvňujú zdravie mozgu. Omega-3 mastné kyseliny – v rybách, v kokosovom oleji, extra panenskom olivovom oleji, avokádach, celé vajcia, oriešky a semená

- Cvičte denne. Stačí 30 minút.

- Zásobujte telo vitamínmi – B6, B12, D3 vitamíny, omega-3 mastné kyseliny, multivitamíny, minerálne doplnky

- Otestujte si hladinu hormónov v krvi a štítnu žľazu. Ak nie sú v norme, treba tento problém vyriešiť.

- Vykonajte detoxikáciu vášho tela od rôznych ťažkých kovov.

- Pozor na stres. Chronický stres si vyberá svoju daň na telu a mozgu.

- Spite plných 8 hodín každú noc. Mozog sa počas spánku regeneruje.


Domáca Medicína