Čo sa stane s vašim telom ak jete 3 vajcia za týždeň!

Niektorí ľudia tvrdia že by nemali jesť príliš veľa vajec, pretože obsahujú veľa cholesterolu. No dovoľte mi povedať toto – mýlia sa.

V tomto článku sa zmienime o niektorých z najdôležitejších zdravotných prínosov jedenia vajec.


Budete sa cítiť nasýtený

Všetci vieme že vajcia obsahujú proteíny. A teda bohatá prítomnosť proteínov robí túto potravinu jeden z najlepších zdrojov na proteíny, v porovnaní s ostatnými potravinami ktoré ho obsahujú. Ak teda jete vajcia, budete sa cítiť nasýtený počas dlhšej doby a vysoká  prítomnosť proteínov zabije hlad.


Stratíte tuk

Ako sme už spomenuli, vajcia nás udržujú v pocite nasýtenosti. A teda ľahko môžeme tvrdiť že vajcia sú spojené so stratou váhy. Účastníci v nedávnej štúdii museli konzumovať kalorickú stravu vo forme vajec či bagel. Štúdia zistila že skupina ľudí čo konzumovala vajcia stratila 65% viac váhy, 16% viac tuku a mali o 34% väčšie zmenšenie pásu v porovnaní s druhou skupinou ktorá konzumovala bagely.


Vaša pokožka a vlasy sa zlepšia

Táto super zdravá potravina obsahuje mnoho živín vitamínov, ako: vitamín B2, B5, B12. Ako všetci vieme, B-complex vitamíny sú dôležité a extrémne užitočné pre zdravú pokožku, vlasy a obličky. Taktiež zlepšujú funkciu mozgu a nervového systému.


Vaše kosti a zuby budú silnejšie

Ako všetci vieme vitamín D je veľmi dôležitý pre zdravé kosti a zuby. V skutočnosti tento vitamín je potrebný pre správnu absorpciu kalcia. A vajcia sú skvelým zdrojom vitamínu D. A teda by ste mali jesť vajcia aby ste mali zdravé zuby.


Získavate potrebné aminokyseliny

Ľudské telo v skutočnosti potrebuje 20 rôznych dôležitých aminokyselín aby mohlo žiť a fungovať správne. Ľudské telo môže produkovať 11 z týchto aminokyselín, zostatok týchto aminokyselín môžete nájsť vo vajciach. Mali by ste konzumovať vajcia, pretože ak vám chýbajú takéto aminokyseliny, môžete mávať stavy unavenosti, slabosti, slabý imunitný systém a svalovú slabosť.


Budete mať viac energie

Vedeli ste že vajce obsahuje takmer 15% vášho povoleného príjmu riboflavínu – vitamínu B2? Ako sme už skôr spomenuli, existuje mnoho B vitamínov vo vajci a všetky pomáhajú telu spracovávať jedlo ktoré konzumujeme na palivo ktoré vám dodá energiu.



Môžu vám zredukovať stres

Ako sme už spomenuli, vajcia obsahujú 9 základných aminokyselín, ktoré telo nedokáže produkovať. Tieto aminokyseliny sú schopné pomáhať mnohým systémom a orgánom v ľudskom tele. Ak nekonzumujete dostatok týchto aminokyselín, môžete mávať vedľajšie mentálne účinky. Nedávna štúdia vykonaná skupinou výskumníkov v Proceedings of the National Academy of Sciences akadémie preukázala že strava bohatá na lysín (dôležitá aminokyselina) dokáže redukovať úzkosť a stres, pretože reguluje hladiny serotonínu v ľudskom tele.


Zlepší váš imunitný systém

Jedno veľké vajce vám môže dodať 22% potrebného množstva selénu. Selén je zlúčenina ktorá je dôležitá pre imunitný systém a pre hormóny štítnej žľazy. Teda, ak je váš imunitný systém zlepšený a keď funguje správne – vaše telo môže jednoducho bojovať a odolávať infekciám, vírusomchorobám.


Funkcia vášho mozgu sa zlepší

Viete čo je cholín? Ak nie, vysvetlím vám to – cholín je zlúčenina bunkových membrán. Táto zlúčenina je dôležitá na syntetizovanie neurotransmiteru ktorý je zvaný acetylcholín. Lekárski experti zistili že nedostatok tejto zlúčeniny môže spôsobovať nervové problémy a zmenšené vnímanie. Vajcia na druhej strane obsahujú veľké množstvo cholínu.


Môžete si zlepšiť váš cholesterol

Áno, vajcia (žĺtok) obsahuje vysoké množstvo cholesterolu. No lekárski experti vtrdia že vajcia môžu zlepšiť vás cholesterol zvyšovaním hladiny dobrého cholesterolu (HDL).


Zmenšite riziko vzniku srdcových chorôb

Ako sme už povedali, vajcia môžu zvýšiť hladinu dobrého cholesterolu. Tým pádom taktiež zväčšujú veľkosť častíc zlého cholesterolu (LDL). No zväčšenie neznamená že je to niečo zlé. Malé a husté LDL častice majú väčšiu šancu priniesť srdcové choroby.



Mali by ste konzumovať vajcia, no jedzte ich s mierou.

 Ako môžete vidieť, poskytujú mnoho výhod pre vás a všeobecne pre vaše zdravie.


 Veríme že sa vám tento článok páčil a prosím zdieľajte ho s vašou rodinou a priateľmi.
Ďakujeme.