Aj Pepek Námorník by vám závidel kvôli tomuto : Železnému nápoju!

Hladina železa v krvi znižuje riziko krvných zrazenín, infarktu a mozgovej príhody.

 Železo je dôležité pre tvorbu hemoglobínu ktorý dodáva kyslík do všetkých buniek v tele, vrátane mozgových buniek. 

Odporúčame vám si spraviť tento ‚železný‘ nápoj z 5 druhoch zeleniny.

Ingrediencie

     2 ks  Cvikla

     1 ks Jablko

      2 ks mrkvy

        Polovica šálky brokolice

        2 listy  kelu

Cvikla

obsahuje fytochemikálie podporujúce detoxikačnú stavbu enzýmov a taktiež na zrýchlenie vylúčenia škodlivých látok z tela, a taktiež je bohatý na vitamín C čo je silný antioxidant.

Vynikajúca kvalita elementárneho železa z cvikle pomáha s anémiou, obnovuje a čistí krv. Je to v dôsledku malého množstva kobaltu ktorý sa podieľa na tvorbe vitamínu B 12 ktorý je potrebný na tvorbu erytrocytov.

Jablko

dáva nápoju potrebnú dávku vody a sladkosť pretože
obsahuje monosacharidovú fruktózu, cukor spôsobujúci naplnenie túžby za cukrom bez toho aby sa zvýšila hladina cukru v krvi.


Mrkvy

v tomto nápoji vám dodajú potrebnú dennú dávku vitamínu A, taktiež obsahuje špeciálny druh vlákniny – pektát vápenatý ktorý redukuje hladinu cholesterolu v krvi. Mrkvy  zvyšujú množstvo červených krviniek, zabraňujú anémii a majú prospešný vplyv na pečeň.

Kučeravý kel 

obsahuje vysoké množstvo vitamínu K ktorý sa zúčastňuje syntézy koagulačných faktorov v krvi. Je bohatý na vitamín C a aj po uvarení obsahuje dostatočné množstvá, čo podporuje antioxidáciu vitamínu E a zlepšuje absorpciu železa.

Brokolica 

je jednou z najzdravších potravín sveta, vďaka množstvu zdravého obsahu. Luteín, diétna vláknina, B vitamíny a listová kyselina sú dôležité na udržiavanie normálnej hladiny cholesterolu v krvi, zabraňuje srdcovým chorobám a príhodám a zlepšujú stav artérií. Polovička šálky čerstvej brokolice denne je odporúčané pre zdravie.

Dobre tieto potraviny umyte. Ošúpte mrkvu a cviklu, následne narežte do krúžkov. To isté s jablkami. Narežte listy ružičkového kelu a brokolice. Zmiešajte zeleninu v mixéri dokým nevznikne jemný a hustý nápoj.

 Ak chcete, môžete si pridať trocha citrónu a pite pre vašu dennú dávku železa.


Zdroj : http://www.cuisineandhealth.com/
Foto : veselerozpravky.sk.