Šampiňóny skrývajú nevídaný potenciál pre ľudské zdravie

Huby boli predtým radené k rastlinám, ale dnes pre nich už máme vyhradenú samostatnú ríšu. Poznajú ich ľudia po celej krajine a s obľubou ich používajú do svojich jedál, a to nie náhodou. Huby a menovite šampiňóny, nám poskytujú dôležité živiny a sú prospešné nášmu zdraviu.



Je všeobecne známe, že kľúčom k získaniu dostatku vitamínov a minerálov je pestrá strava, ktorá obsahuje škálu ovocia a zeleniny a čím viac farieb a druhov, tým lepšie. Avšak táto zeleninová a ovocná filozofia má vedľajšiu tendenciu, ktorá ponecháva vo svojom tieni práve huby.

Zdravotné výhody, ktoré prináša šampiňóny

Mnohé štúdie naznačujú, že rastúca spotreba prirodzene pestovaných potravín, ako sú napríklad šampiňóny, znižuje riziko chorôb označované za svetové, tými je obezita, cukrovka, srdcové choroby, nezdravá pleť a nedostatok energie.

Posilnenie imunity

Selén obsiahnutý v hubách pomáha posilňovať imunitu. Vlákna, ktoré nájdete len v bunkových stenách húb, stimulujú imunitný systém v boji proti rakovinovému bujneniu.Beta-glukán je typom vlákniny, ktorá sa stala dôležitým predmetom mnohých štúdií, ktoré skúmajú jej vplyv na zlepšovanie cholesterolu v krvi. Účinne znižuje riziko obezity a posilňuje imunitu.

Udržiavanie hmotnosti a pocit sýtosti


Vláknina hrá dôležitú úlohu v regulácii telesnej hmotnosti tým, že funguje ako objemové činidlo v tráviacom systéme. Huby obsahujú dva druhy vlákniny v ich bunkových stenách, beta-glukánu a chitínu, ktoré zvyšujú pocit sýtosti a znižujú chuť do jedla, takže sa budete cítiť plnšie dlhšie a tým znížite svoj príjem kalórií.

Nutričný obsah húb


Huby majú prirodzene nízky obsah sodíka, tuku, cholesterolu a kalórií a často sú označované za super potravinu. Okrem toho, že poskytujú základnú výživu, pomáhajú zabrániť chronickým ochorením a v dôsledku prítomnosti antioxidantov a prospešných diétnych vlákien, sú zdraviu veľmi prospešné. Jednu šálku na-sekaných alebo na plátky upravených húb obsahuje 15 kalórií, 0 g tuku, 2,2 g bielkovín a 2,3 g sacharidov.Aj keď existuje viac druhou húb, väčšina obsahuje rovnaké množstvo živín na porciu, bez ohľadu na ich tvar a veľkosť.

Obsah výživných látok

Huby sú bohaté na vitamín B, akým je riboflavín, kyselina listová, tiamín, kyselina pantoténová a niacín. Sú dôležitým zdrojom vitamínu D, a to predovšetkým pre vegánov, ktorým často chýba. Huby ponúkajú aj rad minerálov ako je selén draslík, meď a železo.

Naučte sa jesť huby a začleniť šampiňóny do svojho jedálnička


Pri nákupe šampiňónov vyberajte pevné, suché a neporušené huby a umývajte ich až tesne pred použitím. Svoj jedálniček môžete osviežiť plnenými šampiňóny, šampionovým burgery, pridajte šampiňóny do bulguru alebo si ich len pripravte na masle s rascou či z nich vytvorte smotanovú omáčku. Každá forma obohatí Váš jedálny lístok a prinesie zdravie vášmu organizmu. 


                                                                                                                                         foto : b.ssrv.sk