6 dôvodov, prečo by ste nemali lúpať jablká

Máte radšej ošúpané jablká? Zbytočne sa tak pripravujete o dôležité živiny. Jablčná šupka obsahuje veľa vlákniny, vitamínov a to rozhodne nie je všetko.

Máte radšej ošúpané jablká? Zbytočne sa tak pripravujete o dôležité živiny. Jablčná šupka obsahuje veľa vlákniny, vitamínov a to rozhodne nie je všetko. Hlavnou zásadou, prečo šupku nelúpať, je aj ochrana pred rakovinou, čo ste určite netušili! Súčasťou jabĺk sú navyše aj iné zdraviu prospešné látky, ktoré spoločne s vnútrom 100% stojí za konzumáciu.


Šupka plná vlákniny
Jedno celé jablko má v priemere 4,4 gramov vlákniny, bez šupky je táto hodnota značne znížená - až na 2,1 gramov.

Existencia hŕbu vitamínov v šupke

Je tu približne 8,4 mg vitamínu C a 98 IU vitamínu A. Keď jablko ošúpete, prídete až o 2 mg vitamínu C ao 37 IU vitamínu A, čo je skutočne škoda.

Jablká vás ochráni len vtedy, ak ich nebudete lúpať

Zlúčenina, ktorá je zodpovedná za uvoľnenie procesu dýchania pri konzumácii jablká sa nazýva quercetin - ten sa nachádza v šupke. Výskum ukázal, že ľudia, ktorí jedia päť alebo viac jabĺk týždenne, vlastný vďaka quercetinu zdravšie pľúca.

Quercetin je dobrý pre pamäť

Podľa výskumu z roku 2004 má tento antioxidant veľkú úlohu v boji proti poškodenom tkanive v mozgu. Je dávaný do súvislosti s Alzheimerovou chorobou a inými degeneratívnymi procesmi.

Kôra z jabĺk funguje ako prevencia pred rakovinou

Z University of Cornel pochádza z roku 2007 štúdie, ktorá dospela k záveru, že triterpenoidní zlúčeniny umiestnenej v šupke jablka sú schopné inhibovať alebo dokonca zabíjať rakovinové bunky. Najlepšie pôsobí preventívne proti rakovine pečene, hrubého čreva a prsníka.

Úspešný bojovník proti obezite

Šupka z jabĺk obsahuje tiež ursolovou kyselinu, ktorá je dôležitou látkou proti obezite.Súčasne podporuje aj nárast svalovej hmoty, ale tiež podporuje spaľovanie kalórií, čím riziko obezity znižuje.