10 potravín ktoré vyčistia vaše tepny od nahromadenia povlaku bez akýchkoľvek liekov!


Keďže funkčnosť celého vášho tela závisí na kardiovaskulárnom zdraví, udržiavať vaše tepny čisté a zdravé je kritické keďže tieto cievy nosia krv bohatú na kyslík a živiny do každej bunky vo vašom tele.

 Avšak sedavý spôsob života a najmä strava bohatá na nas
sú tak typické pre moderný život, sú hlavnými rizikovými faktormi ktoré upchávajú vaše tepny a zabraňujú zvaná ateroskleróza ktorá vedie k srdcovým chorobám, infarktu a mŕtvice. 



Niektoré nezdravé zvyky ako sú napríklad fajčenie a nadmerné pitie sa k tomuto pridávajú.


Je dôležité byť si vedomý, že tak ako nezdravá strava môže poškodiť vaše zdravie tepien, vyvážená strava bohatá na tieto potraviny môže zabrániť upchávaniu. 
Obohaťte vašu stravu s nasledujúcimi potravinami na optimalizáciu vášho kardiovaskulárneho zdravia.


#1 Tučné ryby

Tučné ryby ako tuniak, losos a sleď sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny, ktoré sú extrémne prospešné pre prevenciu upchávania tepien. Avšak, buďte si vedomí faktu že chovný losos má menšiu nutričnú hodnotu a zväčša obsahuje toxické chemikálie ako výsledok chovného procesu.

#2 Cesnak

Medicínske vlastnosti cesnaku sú chválené a podporované prírodnou medicínou. Na margo zdravia srdca, cesnak redukuje krvný tlak a LDL cholesterol vďaka jeho aktívnej ingrediencie, allicínu.  Môžete ho zjesť jednoducho, obohaťte si vaše hlavné jedlá s jedným či dvoma strukmi rozpučeného cesnaku, to je všetko čo treba. V prípade že beriete cesnakové doplnky, vždy sa pozerajte na množstvo allicínu.

#3 Paradajky

Paradajky obsahujú vysoký obsah antioxidantu ktorý zabraňuje oxidácii LDL cholesterolu. Priebežná konzumácia zmenšuje risk artérosklerózy o 50%.

#4 Granátové jablko

Bohaté na antioxidanty, tak ako paradajky, granátové jablko nie len že zabraňuje artérosklerózy, dokonca ju aj napravuje.

#5 Bobule a červené hrozno

Hrozná obsahujú flavonoidy ktoré zabraňujú oxidácii LDL cholesterolu. Bobule, presnejšie maliny, čerešne a brusnice, sú bohatým zdrojom na antioxidanty a vitamíny. Buďte si istý a vždy si vyberajte organicky pestované ovocia aby ste sa vyhli toxickým pesticídom.

#6 Ovos

Ovos je bohatý na rozpustné vlákniny ktoré efektívne zmenšujú zlý cholesterol tým že ho odstraňujú z tela. Zosilnite vašu stravu s jednou šálkou ovsených cereálií každý deň na zmenšenie LDL cholesterolu vo vašej krvi.

#7 Špenát

Táto zelená zelenina je bohatá na vitamíny A a C, ktoré sú vysoko prospešné pre prevenciu tvorby usadenín. Špenát je taktiež bohatý na draslík a kyselinu listovú – všetky sa podpisujú pod zníženie krvného tlaku.

#8 Olivový olej

Olivový olej, najmä organický olej lisovaný za studena, obsahuje zdravé omega-3 mastné kyseliny. Obohaťte vašu stravu s týmto zdraviu prospešným zeleninovým olejom tým že pridáte mierne dávky do vašich obľúbených jedál.

#9 Jablká a grapefruity

 Jablká a aj grapefruity obsahujú vysoký obsah pektínu, čo je rozpustná vláknina, prospešná pre redukciu LDL cholesterolu a taktiež sú bohaté na stopové prvky ako horčík a draslík, z ktorých obe zmierňujú krvný tlak.

#10 Zelený čaj

Zelený čaj, najmä čaj vysokej kvality, je bohatý na mocné antioxidanty ktoré zabraňujú tvorbe krvných zrazenín a zabezpečujú zdravé obloženie arteriálnych stien. Jedna šálka denne je všetko čo potrebujete na podporu zdravého srdca.