10 dňová detoxikačná kúra: Očistite svoj organizmus od nechceného cukru!


Ak sa snažíte schudnúť, prinášame vám jednoduchý kvíz, ktorý vám odpovie na otázku, či vaše telo ukazuje nejaké výsledky na základe diét a cvičení, ktoré praktizujete. Ak aspoň na jednu z otázok odpoviete „ÁNO,“ vaše telo potrebuje cukrový detox! Prvým krokom je pevné rozhodnutie a pevná vôľa!
*Cukrový kvíz*
Máte pre-diabetes alebo diabetes druhého stupňa?
Máte viac tuku na brušku?
Ste obézny?
Máte chuť na niečo sladké?
Máte problémy s chudnutím?
Máte vysoké hladiny triglycerolov, nízku hladinu dobrého“ cholesterolu, alebo vám bolo povedané, že hladina cukru vo vašej krvi je trochu vysoká?
*Kvíz závislosti na jedle*
Jete aj keď nie ste hladní?
Máte skúsenosti s tzv. potravinovou kómou po jedle?
Máte výčitky ohľadom vášho stravovania?
Prejavujú sa u vás abstinenčné príznaky po eliminovaní cukru alebo múky vo vašej strave?
Robí vás konzumácia nezdravých potravín šťastnejšími?
*Toxínový kvíz*
Zažili ste niekedy niektorý z nasledovných príznakov: nadúvanie, plynatosť, reflux, podráždenie čriev, bolesti kĺbov alebo svalov, zahmlenie, problémy s pamäťou, zmeny nálad, príznaky alergie?
UPOKOJTE SA A VYKONAJE HĹBKOVÚ ANALÝZU AKTUÁLNEJ SITUÁCIE
Závislosť na jedle je to isté ako drogová závislosť. Nezastavíte ju z dňa na deň. V prvom rade je nutné analyzovať vašu aktuálnu situáciu. Akú veľkú váhu chcete stratiť, ako dlho to bude trvať a akú metódu chcete použiť? Odporúčame vám sledovať týchto 10 jednoduchých metód, ktoré vedú k zdraviu, kráse, a štíhlej línii.
Čo musíte urobiť je prestať konzumovať sladkosti, umelé sladidlá a všetky formy cukru. Spomaľujú totiž váš metabolizmus, vedú k ukladaniu tukov v tele a vytvárajú čoraz väčšiu chuť na jedlo. Držte sa najmä čerstvých a zdravých potravín.
VYHNITE SA NÁPOJOM S VYSOKÝM OBSAHOM KALÓRIÍ
Nápoje, ktoré obsahujú cukor, alebo iné umelé sladidlá majú viac kalórií než si dokážete predstaviť. Snažte sa vyvarovať malinovkám, džúsom, ktoré nie sú domáce, športovým a energetickým nápojom, ľadovým čajom a káve. Cukor z týchto nápojov putuje priamo do pečene, kde sa ukladá a sťažuje, spomaľuje trávenie.
Len pre poriadok: Jedna plechovka limonády denne u detí zvyšuje šancu na obezitu o 60% a u žien šancu na diabetes 2. Typu o 80%!
PROTEÍNY PRE ENERGIU NAVYŠE
Začnite svoj deň veľkou porciou proteínov, z ktorých budete ťažiť celý deň. Tak zabránite chutiam na ďalšie jedlo po celý deň a získate dostatok energie na akúkoľvek aktivitu. Medzi jedlami konzumujte zdravé desiaty ako sú orechy, semienka, mandle atď… Pri konzumácii mäsa dávajte pozor na to, že porcia nemôže byť väčšia než vaša dlaň.
JEDZTE ZDRAVÉ SACHARIDY
Možno neviete, že zelenina je bohatá na sacharidy, ktoré môžete konzumovať neobmedzene kedykoľvek chcete. Na vašom zozname by mala prevažovať zelenina ako: brokolica, kel, karfiol, zelené fazuľky, špargľa, šampiňóny, cibuľa, cuketa, paradajky, fenikel, baklažán, artičoky a paprika. Vyhnite sa zemiakom, sladkým zemiakom, obiliu a fazuli.
NEVYHÝBAJTE SA TUKOM
Nesnažte sa vyhnúť tukom len preto, že si myslíte, že z nich priberáte. To vôbec nie je pravda. Cukor ma na svedomí vaše priberanie. Tuky vám dodávajú energiu a silu! Pridajte do svojho jedálnička olivový olej, kokosové maslo, omega 3 tuky a budete sa cítiť úžasne!
OBČASNÁ CHUŤ NA NIEČO MALÉ JE V PORIADKU
Ak vám klesne potrebná hladina cukru v krvi, potrebujete doplniť palivo. Skôr než sa ale dostanete k automatu s cukrovinkami, alebo k stánku s rýchlym občerstvením myslite na to, že vaše telo je váš chrám, o ktorý sa treba patrične starať. Najlepším spôsobom, ako vyriešiť tento problém je pripraviť sa na túto situáciu ešte skôr než nastane. Pribaľte si do tašky malú dózičku s jedlom ako sú napríklad mandle, vlašské orechy, osivá, ovocie, zelenina, losos, alebo čokoľvek iné.
ZBAVTE SA STRESU
Stres je nepriateľ, ktorého sa treba zbaviť. Keď je vaše telo pod stresom hormón kortizol stúpa, a to vo vás prebúdza nutkanie k jedeniu. Ak sa vám to stane najbližšie, nechoďte hneď jesť. Zhlboka sa nadýchnite, počkajte zopár sekúnd a stres začne pomaly opadávať. Štúdie dokazujú, že hlboké nádychy aktivujú špeciálny nerv, tzv. vagus, ktorý posilní váš metabolizmus a posunie ho z ukladania tukov na spaľovanie tukov. Okrem toho vás veľmi rýchlo zbaví napätia
UPOKOJENIE ZÁPALU
Zápaly vytvárajú nerovnováhu hladiny cukru v organizme a spôsobujú pocit hladu Je dokázané, že ďalším zdrojom cukru je aj lepok. Snažte sa eliminovať jeho obsah z vášho jedálnička po dobu 10 dní. Spočiatku to nebude ľahké, pretože naše telo je naň zvyknuté, ale po niekoľkých dňoch, keď sa telo spamätá z toho šoku sa budete cítiť lepšie a mať oveľa viac energie.
DOSTATOK SPÁNKU
Dostatok kvalitného spánku počas noci je veľmi dôležitý. Nedostatok spánku vedie k chuti na cukor a ďalšie rafinované sacharidy. To je nielen zlé pre vašu diétu, ale aj pre váš organizmus, pretože tak sa vytvára hormonálna nerovnováha. Nabudúce sa snažte vašu spánkovú rutinu potiahnuť na 8 hodín každú noc. Kvalitný spánok naozaj zjednoduší vaše chudnutie.